شناسهٔ خبر: 74145 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

برجی که در غرب تهران فرو ریخت

پروژه سیستانیکا ساعت ۱۷ روز چهارشنبه، علی رغم هشدار های قبلی و ضمن بی توجهی به دستور توقف مسئولین قضایی، فرو ریخت.

به گزارش نماینده، در پی هشدارهای قبلی این سایت در مورد پرخطر بودن «پروژه سیستانیکا» و همچنین علی رغم دستور توقف پروژه توسط بازپرسی شعبه۲ دادسرای ناحیه ۷ شعبه سید خندان - ویژه امور شهرداری و همچنین به استناد نامه «فریبرز واحدی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، عوامل این پروژه در اقدامی تامل برانگیز به ساخت و ساز در این گود ادامه دادند که در پی این بی توجهی، عصر روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه، سقف طبقه اول این پروژه فرو ریخت.

«فریبرز واحدی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به استناد نامه نظام مهندسی و گزارش مهندس ناظر (مهندسین مشاور اوج انرژی گلستان) در نامه ای به «کریمیان اقبال» مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، صراحتا به پرخطر بودن پروژه اشاره و مسئول هرگونه حادثه احتمالی را شهردار منطقه ۹ اعلام کرده بود.

چرا علی رغم هشدارهای قبل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پرخطر بودن گود و درخواست توقف این پروژه؛ همچنان شاهد ادامه کار توسط مجریان طرح بودیم؟

چرا با مسئولین متخلف که با بی توجهی به قانون و عدم اجرای صحیح آن جان شهروندان و حتی کارگران شاغل در پروژه را به خطر می اندازند، برخورد جدی صورت نمیگیرد؟

بازپرس پرونده شکایت اهالی از این پروژه، دستور توقف هرگونه ساخت و ساز در پروژه را صادر کرده بود. چرا پیمانکار پروژه همچنان به کار خود ادامه داد و شهرداری منطقه از ادامه کار آن جلوگیری نکرد؟

متاسفانه هر روز شاهد این گونه بی توجهی ها توسط مدیریت شهری تهران هستیم. آیا وقت آن نرسیده قوه قضائیه با خاطیان و مقصران برخورد جدی کند تا شاهد به خطر افتادن جان شهروندان و ساکنان شهرمان نباشیم؟
 

منبع: عصر ایران

نظرات مخاطبان 0 3

  • ۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۱۰:۳۰جباری 1 116

    با سلام . از اهالی محل هستم . نکته ای که در مورد گود خطرناک برج تجاری سیستانیکا در خیابان هاشمی باید یادآوری شود این است که شهرداری منطقه 9در جواب اعتراض اهالی به کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی در مورد عدم ایمنی گود خصوصا ضلع جنوبی آن  طی  نامه ای به شماره  509/62/14359 مورخ 93/3/21 بصورت کتبی و رسما ادعا نموده کار تعطیل شده و فقط مشغول ایمن سازی هستند که عینا ملاحظه میفرمائید :( در حال حاضر نیز با توجه به گودبرداری شدن قسمتهایی از پروژه صرفا مقاوم سازی و پایدار سازی جداره های گود قبلی در حال انجام میباشد و هرگونه اقدام بعدی منوط به ایمن سازی کامل پروژه و رفع خطر از املاک مجاور باهماهنگی سازمان نظام مهندسی و اداره کل معماری و ساختمان میباشد)در حالیکه از آن تاریخ تا21آبان که سقف طبقه چهارم زیرزمین فروریخت بدون توجه به هیچگونه ایمن سازی محل بی وقفه و با سرعت باورنکردنی مشغول کار خود که همانا احداث پاساژمیباشد هستند و از ایمنی خبری نیست !
                                
  • ۱۳۹۳-۰۹-۱۵ ۲۲:۱۲از اهالی محل 0 117

    عاقبت بی توجهی به مقررات ملی ساختمان و اصول فنی مهندسی و حقوق همسایه ها و هشدارهای اهالی محل و دستورات قضایی همین میشود بیخود نیست که از قدیم گفته اند چاهکن خودش همیشه ته چاه است .
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۱۹ ۱۹:۲۳سلیمانی 0 109

    سیستانیکا که در سایه بی توجهی شهرداری نهایتا فرو ریخت حداقل مواظب گودهای پرخطر دیگر باشید
                                

نظر شما