شناسهٔ خبر: 74107 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیشخوان/ «وقتی کلاغ‌ها می‌رقصند» راهی بازار نشر شد

کلاغها مجموعه‌داستان «وقتی کلاغ‌ها می‌رقصند» نوشته مریم فرهادی توسط انتشارات هیلا منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، مریم فرهادی داستان‌نویس جوان کشور و متولد سال ۶۷ است که «وقتی کلاغ‌ها می‌رقصند» اولین مجموعه‌داستانی مستقل  او محسوب می‌شود.

داستان‌های این مجموعه از سال ۸۸ تا ۹۱ نوشته شده‌اند که بیشتر آن‌ها متعلق به سال ۸۸ است. اسامی داستان‌های کتاب عبارت است از: «مولکان یک چشم»، «بوی سیگار خوش‌کش وطنی»، «شازده کوچولو»، «دو نفر توی دیوار»، «وقت‌هایی که یک غریبه...»، «مرض انگشت‌ریزی»، «آمادیلو» و «بادهای زمستانی».

در قسمتی از داستان «بادهای زمستانی» می‌خوانیم:

«وقتی از میان آن همه شلوغی گذشتم، دیدمش که سبد به دست، در حالی که هنوز موها صورتش را پوشانده بودند، با آن دامن قرمز پُر چین گلدار و آن کت کوتاه دو دکمه‌ای (که او را شبیه عروسک‌های چینی کرده بود)، نشسته است درست روی بند رخت پاره‌شده من، روی لباس‌های تر و تمیزم که حالا دیگر بلااستفاده شده بودند.

حرفی نزد. همان‌طور نشسته بود آن‌جا و انگار هنوز گیج و منگ بود. نمی‌دانستم دقیقا باید چه بگویم. فکر کردم که او حتما آن‌قدر پول ندارد که بتواند هزینه لباس‌های از دست رفته و بند رخت نه‌چندان نو من را بدهد. ولی خب، شاید می‌توانستم از او به اندازه خسارتم کار بکشم. بنابراین دستان ظریف و کوچکش را گرفتم و یکراست فرستادمش توی وان حمام. راستش، وقتی حوله سفید کهنه‌ام را که یادگار مادربزرگم بود دورش پیچید و موهای زیتونی‌اش را کنار زد، تازه چشم‌های بزرگش را دیدم...»

این کتاب با ۸۰ صفحه، شمارگان ۶۶۰ نسخه و قیمت ۵ هزار تومان منتشر شده است.

 

نظر شما