شناسهٔ خبر: 73993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

فرهنگی در حاشیه بازدید از غرفه نماینده :

آنچه مردم از هیئت مذاکره کننده انتظار دارند تاکید بر منافع ملی است

مجلس 1 عضو هیئت رئیسه مجلس درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: پیشداوری قبل از جمع بندی نهایی کار درستی نیست و بیشتراز جنس گمانه زنی است تا واقعیت. اما آنچه که مردم از هیئت مذاکره کننده انتظار دارند تاکید بر منافع ملی است.

محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در حاشیه بازدید از غرفه نماینده درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم بیان داشت: باتوجه به سوابق و تجارب، اراده مجلس در روز رای اعتماد مشخص می شود اما بدون در نظر گرفتن این چارچوب واقعی و دقیق اگر در مواردی که دولت و مجلس احتمال عدم تفاهم در سلیقه و روش اتخاذی خود نداشته باشند راهکار معرفی قبل از توصیه پیشنهاد می شود که ما در طول دو سه مرحله ای که پشت سر گذاشتیم شاهداین نبودیم.

وی ادامه داد:. از نظر شکلی هم این روش، روش درستی است که دولت فرد مورد نظرخود برای تصدی وزارت علوم معرفی کند و نقش مجلس هم رسیدگی است، این امر یک مقدار فاصله ها را حفظ می کند و مانع از نزدیک شدن دیدگاه ها به هم است.

وی درباره مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱ نیز افزود: پیشداوری قبل از جمع بندی نهایی کار درستی نیست و بیشتراز جنس گمانه زنی است تا واقعیت. اما آنچه که مردم از هیئت مذاکره کننده انتظار دارند تاکید بر منافع ملی است. طبیعتا اگر چنین اتفاقی رخ دهد هم به نفع ملت و کشور است و هم دولت هایی که موضوع مذاکرات را پیگیری می کنند از آن منتفع خواهند شد.

 

نظر شما