شناسهٔ خبر: 73938 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

مدیران فرهنگی از دستاوردهای نمایشگاه کتاب البرز می‌گویند

توجه به فرهنگ اقوام، ایجاد بخش متمرکز ناشران و امکان جست‌وجوی عناوین

دویست و شصت و نهمین نمایشگاه استانی کتاب و پنجمین نمایشگاه کتاب البرز، با دستاوردهایی همراه بود. توجه به فرهنگ اقوام و زیست‌بوم‌ها در بخش جنبی و ایجاد بخش متمرکز ناشران و امکان جست‌وجوی عناوین در بخش اصلی نمایشگاه که باهدف توسعه نمایشگاه‌های استانی کتاب انجام‌شده است

به گزارش نماینده به نقل از ایبنا، حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز درباره نمایشگاه کتاب استان البرز گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل ویژگی‌های خاصی داشت. امسال برای اولین بار در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و اولین نمایشگاه مد و لباس نیز دایر شد.

وی گفت: در نمایشگاه امسال ۲۶۰ ناشر در ۱۴۳ غرفه حضور داشتند و سعی شد از ناشران معتبر برای حضور در نمایشگاه دعوت به عمل آید. ۴۸ غرفه نمایشگاه به رسانه‌های دیجیتال و ۵۲ غرفه نیز به طراحان لباس و مد اختصاص‌یافته است.

برگزاری هفته‌های فرهنگی در کنار نمایشگاه‌های کتاب استانی

همچنین امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ضمن برشمردن تنوع‌های فرهنگی موجود در استان البرز گفت: با توجه به تنوع‌های فرهنگی در استان البرز نیاز به ارائه ملزومات فرهنگی بیشتری برای پاسخ به این تنوع‌هاست. یکی از این فعالیت‌ها برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است.

وی با اشاره به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپایی و توجه به هفته‌های فرهنگی خاطرشان کرد: با توجه به سخنان و تأکید ویژه وزیر در خصوص توجه به برگزاری هفته‌های فرهنگی، بسیار خرسندم که برای اولین بار این اتفاق در کنار نمایشگاه کتاب استان البرز صورت گرفت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در این نمایشگاه ۲۶۰ ناشر از سراسر کشور ۴۰ هزار عنوان کتاب را در نمایشگاه عرضه کردند و برای این نمایشگاه تدابیری اندیشیده شد تا شاهد حضور ناشران معتبر با عناوین تخصصی‌تر باشیم. این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه سال قبل افزایش کیفی قابل قبولی داشت و برای اولین بار بخش فروش و تمرکز را در این نمایشگاه شاهد بودیم. گاهی به دلیل دشواری‌های حضور ناشران در نمایشگاه، تعدادی از ناشران از حضور در نمایشگاه محروم می‌شوند. این دسته از ناشران می‌توانند با حضور در بخش متمرکز نمایشگاه نسبت به عرضه کتاب‌های خود اقدام کنند.

وی در ادامه به دستاورد دیگر این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه امسال امکان جستجوی عناوین کتاب‌های موجود در نمایشگاه از طریق سایت www.icfi.ir فراهم شد. بطوریکه بازدیدکنندگان این امکان را پیدا کردند با مراجعه به این سایت و یا از طریق مراجعه به غرفه اطلاع‌رسانی نمایشگاه از عناوین کتاب‌های موجود در نمایشگاه باخبر شوند و کتاب‌های موردنیاز خود را جستجو کنند.

پنجمین نمایشگاه کتاب استان البرز باهمت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۱۸ آبان کار خود را آغاز کرد و تا ۲۴ آبان ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در محل بازارچه گلشهر کرج واقع در میدان امام خمینی پذیرای علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما