شناسهٔ خبر: 73787 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشف قرآن صدر اسلام در آلمان + عکس

تعدادی از دانشمندان در آلمان، نسخه‌ای از قرآن کریم را کشف کرده‌اند که به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد و گفته می‌شود، این قرآن، حدود ۲۰ تا ۴۰ پس از وفات پیامبر نگاشته شده است.

به گزارش نماینده به نقل از "روسیا الیوم"؛ تعدادی از دانشمندان در آلمان، نسخه‌ای از قرآن کریم را کشف کرده‌اند که به قرن هفتم میلادی بازمی‌گردد و گفته می‌شود، این قرآن، حدود ۲۰ تا ۴۰ پس از وفات پیامبر نگاشته شده است.

 

دانشگاه "توپینگن" آلمان، روز دوشنبه خاطر نشان کرد که این نسخه از قرآن کریم در کتابخانه دانشگاه موجود است و قدمت آن، بیشتر از آن چیزی است که دانشمندان در زمان کشف آن در سال ۱۸۶۴ گفته بودند؛ آنها در آغاز، اعتقاد داشتند این قرآن در قرن هشتم و یا نهم میلادی نگاشته شده باشد، ولی اکنون و پس از انجام تحقیقات، تاریخ آن را به دوره  صدر اسلام نسبت می دهند.

 

طبق نظر پژوهشگران این دانشگاه، این جلد از قرآن کریم، حدود ۲۰ تا ۴۰ سال پس از وفات پیامبر نگاشته شده است. سخنگوی این دانشگاه توضیح داد که این جلد از قرآن کریم، به خط کوفی نگاشته شده و این خط، یکی از قدیمی ترین خط های عربی است؛ او افزود: ما اعتقاد داریم که این جلد از قرآن کریم، قدیم‌‌ترین نسخه موجود باشد.

 

گفتنی است این جلد از قرآن کریم، سال ۱۸۶۴ به کتابخانه این دانشگاه آورده شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما