شناسهٔ خبر: 73716 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در مراسم تودیع و معارفه

سرافراز حکم ریاست رسانه ملی را دریافت کرد/

محمد سرافراز/1* «محمد سرافراز» حکم ریاست صداوسیما را از آیت الله محمدی گلپایگانی به نمایندگی از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید رسانه ملی صبح امروز در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در آغاز مراسم و پس از قرائت حکم مقام معظم رهبری توسط آیت الله گلپایگانی، «محمد سرافراز» حکم ریاست بر سازمان صداوسیما را از ایشان دریافت کرد.

به گزارش فارس، در ادامه «حسن خجسته» به نمایندگی از سوی شورای معاونین سخنرانی کرد.

خجسته در این مراسم به تحلیل عملکرد ریاست های قبلی سازمان صداوسیما پرداخت و گفت: دوره آقای محمد هاشمی، او وظیفه داشت صدواسیما را با خاستگاه انقلاب هماهنگ کند و تطبیق داده و آن را 180 درجه تغییر بدهد. اگر هم به خاطر داشته باشید، ما اوایل انقلاب بیشتر برنامه های حیات وحش پخش می کردیم.

وی ادامه داد: در دوره دوم ریاست لاریجانی بر صداوسیما، 2 حادثه مهم بود. یکی اتمام جنگ و دیگری بعد از رحلت امام خمینی (ره) در این مقطع رهبر سعی می کردند هم ایده و هم چارچوب انقلاب را نشان بدهند و هم انیکه این انقلاب بدون نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

خجسته اظهارداشت: یکی از اتفاقاتی که آن زمان افتاد، پخش کنفرانس برلین بود که به نوعی ضدروایت علیه انقلاب بود.یا مناظره های تلویزیونی برای اولین بار در دوره ایشان آغاز شد و قالبی بود که می خواست با ضد روایت و ایده مبارزه کند.

سه سال پیش بخش اعظمی از مردم دنیا چه روایتی از سوریه را قبول داشتند و الان چه چیزی را قبول دارند؟ این به خاطر زحماتی بود که سازمان کشید. الان فهم جوانان نسبت به دفاع مقدس بسیار عاشقانه است که

آقای ضرغامی خود را وقف کرد و بسیار شجاع بود و اگر مقام معظم رهبری امروز تعابیر بلندی از ایشان دارند، به خاطر این زحمات است. و امیدوارم سرافراز باشد.

آقای سرافراز پرورش یافته 2 تعارض بزرگ با روایت و تعارض با روایت بود. امروز آی فیلم خانواده های مصری را درنوردیده و همه به تماشای این شبکه می نشینند. آقای سرافراز اولین کشتی کمک های به غزه به واسطه آقای سرافراز بود و از طریق پرس تی وی اتفاق افتاد و بعد از آن ترکها این مسیر را یاد گرفتند. شاید اگر العالم نبود، سازشهایی که میخواست با حسنی مبارک اتفاق بیفتد، می افتاد و همین اتفاقات بود که باعث حذف شبکه های برون مرزی ما از روی ماهواره ها می شد. آقای سرافراز علی رغم اینکه نیروی قدرتمندی نداشت توانست بر سلطه رسانه ای غلبه کند و امیدوارم همیشه عزت دار باشد.

خجسته در پایان سخنانش از ضرغامی حلالیت خواست و اعلام کرد اگر قصوری بوده، عمدی نبوده است.

 

نظر شما