شناسهٔ خبر: 73692 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رهبر در گفتگو با نماینده:

وزیر علوم باید مستقل و فراجناحی باشد/ نامزد انتخابات مجلس نمی شوم

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران درباره اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده مجلس را دارید، گفت: یک بار نامزد شدم و پشیمانم.

فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار نماینده درخصوص نگاه دولت یازدهم به دانشگاه ها، گفت: از الان نمی توان قضاوت کرد که چه اتفاقی افتاده است، دانشگاه ها مراکزی هستند که خودشان را اداره می کنند بنابراین خیلی متاثر از سیاست های بالا به پایین قرار نمی گیرند به همین جهت دانشگاه ها همان روال خود را طی می کنند.

وی در عین حال افزود: اگر دانشگاه ها قوی پشتیبانی شود احساس می کنند بهتر می توانند نسبت به انجام ماموریت های خود عملیات کنند.

رئیس سابق دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: احیر معاون مالی، اداری وزارت علوم مصاحبه ای انجام داد و از کسری های موجود سخن گفت در حالی که ما چنین موضوعی را در وزارت بهداشت مشاهده نمی کنیم و در حال حاضر وزارت بهداشت در تیتر اخبار همواره پیشتازی می کند.

رهبر با بیان اینکه دانشگاه های غیر پژشکی هم باید مستقل و غیر سیاسی عمل کنند، یادآورشد: غیر سیاسی به همان معنی و مفهومی که مقام معظم رهبری به آن پرداختند ضمن اینکه وزیر علوم نیز باید مستقل باشد و خود را وابسته به جناحی تعریف نکند.

وی با تاکید براینکه وابسته جناح بودن عدم استقلال می آورد، اظهارداشت: رئیس جمهور هم پیش از این بیان کرده بود "دانشگاه نباید جولانگاه جناح های سیاسی شود" اما به اعتقاد بنده سیاسی بودن دانشجو دانشگاه حتما لازم است به دلیل اینکه دانشجویان باید فهم درک سیاسی و دشمن شناسی داشته باشد اما دانشگاه نباید تبدیل به جولانگاه جناح های سیاسی شود و کار سیاسی کند.

رئیس سابق دانشگاه تهران اضافه کرد: امیدواریم وزارت علوم با حضور وزیر مقتدر، مستقل و با شناخت کافی از محیط دانشگاه ها بتواند سرعت و پیشرفت گذشته را تداوم دهد.

رهبر در ادامه درباره اینکه آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده مجلس را دارید، گفت: یک بار نامزد شدم و پشیمانم.

 

نظر شما