شناسهٔ خبر: 73659 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گودرزی: هزینه سفرم به اینچئون ۶۱ دلار شد!

وزیر ورزش و جوانان سفر خود به بازی‌های آسیایی اینچئون را کم‌هزینه توصیف کرد!

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از عملکرد تمام فدراسیون‌ها فارغ از اینکه تیم‌های آنها مدال آوردند یا خیر به دشوار بودن مسیر اعزام ورزشکاران اشاره کرد و گفت: بنده به دلیل اینکه سال‌ها از نزدیک در جریان چند و چون اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف آسیایی و المپیک و جهانی بوده‌ام به خوبی درک می‌کنم که فدراسیون‌ها با چه شرایط دشواری رو به رو بوده‌اند.

وی با تشکر ویژه از کمیته ملی المپیک اذعان کرد: وزارت و رزش و جوانان به هیچ وجه قصد مصادره کردن پیروزی‌ها را به نام خود ندارد و قدردان زحمات و تلاش همه دلسوزان عرصه ورزش بوده و خواهد بود.

او از صدا و سیما به عنوان یاور پیشاهنگ ورزش یاد و خاطر نشان کرد: رسانه ملی به طور عادلانه و منصفانه‌ای به یاری ورزش کشور برخاسته است.

گودرزی استمرار برگزاری جلسات بررسی عملکرد بازی‌های آسیایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: این جلسات باید تا پایان سال به طور مستمر برگزار شود تا موضوعات و مسائل مشترک را برحسب حوصله جلسه، مقرر و مورد واکاوی قرار بگیرد و با رایزنی مفید به رشد و توسعه ورزش کشور کمک کنیم.

وزیر ورزش و جوانان از روسای فدراسیون دعوت کرد که به منظور ساماندهی و پیگیری بازی‌های المپیک ریو، برنامه‌های خود را از هم اکنون ارائه دهند تا راهکارهای عملیاتی شدن‌شان مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: همه فدراسیون‌ها باید برنامه ۴ ساله  مختص المپیک داشته باشند تا با تحلیل و گزینش درست و منطقی به برنامه‌ای منطبق با واقعیت رسید.

گودرزی مقدم بودن و ارجحیت بازی‌های آسیایی اشاره کرد و افزود: برای ما مسابقات آسیایی مهمتر از مسابقات جهانی است و بنده به شدت مخالف این مسئله هستم که برخی ورزشکاران برای رئیس فدراسیون مربوطه خود برنامه‌ریزی و نگاه جهانی خود را به وی تحمیل می‌کنند و  بازی‌های آسیایی را سست می‌انگارند و به دنبال رزومه خود هستند.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از اهالی فدراسیون و ورزشکاران  کسب تجربه  را  توجیه خود  برای ناکامی‌های‌شان عنوان می‌کنند، گفت:در عرصه ورزش باید قوی ظاهر شویم و نقاط ضعف خود را در مسابقات دیگر شناسایی کنیم و این‌گونه میادین آسیایی و المپیک محل کسب تجربه نیست.

گودرزی حضور بانوان در ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را عالی توصیف کرد و به فدراسیون‌هایی که با محدودیت‌های قانونی و شرعی کمتری مواجه هستند سفارش کرد تا زمینه حضور و پیشرفت بانوان ورزشکاران کشور عزیزمان را فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم اتکای فدراسیون‌ها به منابع دولتی گفت: این یک حقیقت است که ما در کشورمان با مشکل منابع مالی روبه‌رو هستیم و منابع دولتی، کفاف هزینه‌های ما را نمی‌دهد.

محمود گودرزی فرهنگ و اخلاق و آموزش را از مقوله‌های مهم درعرصه ورزش دانست و گفت: میان این ۳ موئلفه مهم، «آموزش»، رکن رکین ورزش است و بنده تاکید می‌کنم که آموزش مربیان و ورزشکاران  بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان، موفقیت درعرصه ورزش را مستلزم رعایت منطق و دور شدن از رویاپردازی دانست و گفت: ارزیابی ستاد از مدال طلا در بازی‌های آسیایی ۲۲ مدال بود، حال آنکه فدراسیون‌ها که بازوی اجرایی و عملیاتی هستند ۳۲ مدال طلا را پیش‌بینی کرده بودند و ببنید که تا چه اندازه پیش‌بینی ستاد به واقعیت نزدیک‌تر بود و ما در بازی‌های آسیایی ۲۱ مدال طلا گرفتیم.

گودرزی با اشاره به انتقاداتی که درخصوص عدم سفرهای وی به آوردگاه‌های جهانی و آسیایی مطرح شده، گفت:بدون اینکه بخواهم بگویم انسان خوبی هستم  عرض می‌کنم که بنده با سفرهای خارجی و ورزشی خودم و هر مسئول دیگری که آورده‌ای برای کشور نداشته باشد، مخالف هستم و به خاطرهمین به بازی‌های جام جهانی نرفتم و اگر اصرار و دعوت  آقای سجادی نبود به بازی‌های آسیایی هم  نمی‌رفتم برای اینکه آن را بی‌توجهی به بیت المال می‌دانم اما برای اینکه همگان بدانند که با هزینه کم نیز می‌توان عازم سفر شد، عرض می‌کنم که کل هزینه شخصی سفر بنده به اینچئون ۶۱ دلار شده است که از آقای مناف هاشمی خواسته‌ام تا این رقم را نیز ازحقوق بنده کسر کند. به طور جد از روسای فدراسیون‌ها می‌خواهم نسبت به سفرهای خارجی خود و اعضای وابسته در فدراسیون حساس باشند و البته ما هم در شورای برون مرزی با تغییر قوانین و حساسیت بیشتر این موضوع را دنبال می کنیم.

نظر شما