شناسهٔ خبر: 73550 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعلام قيمت عمره جديد

رئيس سازمان حج و زيارت، از نهايی شدن قيمت‌های عمره مفرده ۹۳ تا روز سه شنبه خبر داد و گفت: از ۲۱ آبان سيستم هوشمند نام نويسی عمره گزاران براي انتخاب كاروان باز و قيمت‌های نهايی عمره نيز‌‌ همان روز اعلام خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سعيد اوحدي از نهايي شدن قيمت‌هاي عمره مفرده ۹۳ تا روز سه شنبه خبر داد و اظهار كرد: امروز در جلسه‌اي كه با حضور كار‌شناسان و مسوولان سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود، قيمت‌هاي نهايي مشخص و تا روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

وي با بيان اينكه در عمره جديد افزايش جزئي صورت خواهد گرفت، دليل آن را افزايش قيمت برخي اقامتگاه‌هاي زائران در سرزمين وحي دانست و افزود: قيمت نهايي و زمان بندي اعزام كاروان‌ها از روز چهارشنبه ۲۱ آّان در سيستم هوشمند عمره مفرده به نشاني http://fakher.haj.ir اعلام مي‌شود.

رئیس سازمان حج وزيارت گفت: زائراني كه در اولويت ۱ تا ۳۵۰ هستند مي‌توانند از روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه جهت انتخاب كاروان و زمان اعزام نام نويسي كنند كه پس از انتخاب كاروان ۷۲ ساعت به آن‌ها فرصت داده مي‌شود تا نسبت به پرداخت هزينه‌ها اقدام كنند.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده، در دهه اول صفر نخستين كاروان زائران ايراني به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه براي نخستين بار سيستم هوشمند ثبت نام عمره گزاران راه اندازي شده است، افزود: بر همين اساس طبق فراخوان عمومي كه اعلام شد از تمامي دارندگان اسناد وديعه‌گذاري عمرهٔ مفرده در بانك‌هاي ملي و ملت مربوط به ثبت نام‌هاي عمومي سال‌هاي ۱۳۸۷ و ۱۳۹۰ و همچنين دارندگان اسناد قديمي ثبت نامي عمره در بانك ملي كه پيش از اين به تبديل قبوض خود به كارت‌هاي ثبت نامي جديد اقدام كرده‌اند، از ۱۴ آبان ماه به‌مدت ۱۰ روز فرصت فراهم شد تا با مراجعه به پايگاه اينترنتي http://fakher.haj.ir در صورت تمايل به اعزام به عمره آينده، نسبت به ثبت تقاضاي تشرف خود و همراهانشان در قالب يك گروه اقدام كنند.

اوحدي تاكيد كرد: در نام نويسي جديد امسال عمره مفرده اولويت جديد به صورت هوشمند اعلام مي‌شود و هر زماني كه ظرفيت استاني خالي ماند به صورت هوشمند در سامانه وضعيت زائران سفيد مي‌شود و عزيزان مي‌توانند جهت تشرف اقدام كنند.

وي اظهار داشت: با توجه به اينكه برخي آدرس‌ها و تلفن‌هاي تماس زائران عزيز در اين مدت تغيير كرده بود، از اين‌رو با راه‌اندازي سامانه هوشمند اطلاعات تمامي زائران به روز رساني و به صورت پيامكي نيز به زائران اطلاع رساني خواهد شد.

در عمره سال گذشته، ۸۳۰ هزار نفر از زائران ايراني به زيارت خانه خدا مشرف شدند.

نظر شما