شناسهٔ خبر: 73485 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ثروتی در بازدیداز غرفه نماینده در نمایشگاه مطبوعات :

آمریکا و غرب همیشه دوست دارند برحریف مسلط شوند و شعارشان برد باخت است

موسی الرضا ثروتی/1 نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: آمریکا و غرب شعارشان برد باخت است. آنها دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل هستند و هرگز ما این را قبول نداریم.

موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حاشیه بازدید از غرفه نماینده در نمایشگاه مطبوعات ضمن اشاره به روند مذاکرات بیان داشت: با توجه به فرمایشات رهبری ما از تیم مذاکره کننده مان حمایت می کنیم ضمن اینکه به آمریکا و اروپا اعتماد نداریم زیرا آنها هیچگاه حق ملت ها را نداده و دائما ظلم و ستم کرده اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت ادامه داد: حال پابه این مذاکرات گذاشته ایم تا حداقل آنهایی که خیلی خوشبین هستند برایشان ثابت شود که به فرمایش رهبری بازهم آمریکا قابل اعتماد نیست.
ثروتی تصریح کرد: ما اورانیوم ۲۰ درصد خودمان را به ۵ و ۳ و نیم درصد کاهش داده ایم و این اقدام داوطلبانه ما را امیدوار کرده بود که آمریکا نیز قدم های بلندتری بردارد اما دیدیم آنها به تعهدات خودشان نیز عمل نکردند که این کار در مذاکرات و هم در دیپلماسی یک آسیب محسوب می شود.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:تا الان می توان گفت گروه ۵+۱ علیرغم حسن نیتی که جمهوری اسلامی داشته است حسن نیتی از خودنشان نداده اند.
وی یادآور شد: ایدئولوژی غرب، فرهنگ سلطه جویی، استعمارگری و مستکبری و عدم توازن و برتری جویی نسبت به سایر دیدگاه هاست به همبن خاطر علیرغم شعارهای حقوق بشری ای که می دهند اعتقادی به حقوق بشر و آزادی و دموکراسی ندارند.
ثروتی عنوان داشت: آمریکا و غرب همیشه دوست دارند بر حریف مسلط شوند و شعارشان برد باخت است. آنها دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل هستند و هرگز ما این را قبول نداریم و عمده مسئله ای که آنها بدنبال آن هستند این موضوع است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تصویب بودجه و زمان تقدیم آن از سوی دولت به مجلس گفت: دولت درباره بودجه سال آینده کارش را آغاز کرده است، در دولت توافقات و صحبت هایی درباره راهبردهای بودجه شده است؛ جلساتی را با آقای نوبخت و معاونین داشته ایم بخشنامه بودجه در شهریورماه توسط دولت به وزارتخانه ها ابلاغ شد و آنها یک ماه فرصت داشته اند تا نظرات خودشان را بدهند و این جمع بندی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در حقیقت تا ۱۵ آذر دولت باید بودجه را ارائه کند بنابر هماهنگی ای که با دولت صورت گرفت، بناشد لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که هر سال در بودجه تکرار می شد در یک لایحه بیاید و این به مجلس هم رسید و کمیسیون بودجه هم همراه دیگر کمیسیونها روی این موضوع کار کرد ولی لایحه در ماه قبل رای نیاورد
نماینده مردم بجنورد بیان داشت: نمایندگان طرحی تهیه کرده بودند که دیدگاه های دولت را هم باآن مخلوط کرده بودند و امروز در حقیقت کلیات همین طرح تنظیم شامل بخشی از مقررات مالی دولت مصوب شد و بند ها ۶۰ماده دارد که اگر این ها مصوب شود بودجه سال ۹۴ خیلی راحت می شود.
 

نظر شما