شناسهٔ خبر: 73456 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بروجردی در جمع خبرنگاران:

عدم توافق در مذاکرات هسته‌ای را باید به حساب آمریکا نوشت/در باب هسته‌ای از خطوط قرمز عبور نخواهد شد

بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مواضع کشورمان در مذاکرات هسته‌ای را بسیار شفاف دانست و گفت: به هیچ‌ وجه از مواضع اعلام شده عقب‌نشینی صورت نخواهد گرفت و از خطوط قرمز تعیین شده عبور نخواهد شد.

به گزارش نماینده، علاء‌الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) پس از پایان جلسه علنی پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: زمان رو به پایان است و اتفاقی جز این موضوع نیفتاده است.

وی اضافه کرد: احتمال اینکه خروجی مذاکرات عمان نوعی توافق باشد، منتفی نیست، اما به هیچ‌وجه نمی‌توان پیش‌بینی خوشبینانه‌ای داشت که همه چیز در عمان به پایان خواهد رسید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مواضع کشورمان در مذاکرات هسته‌ای  را بسیار شفاف توصیف کرد و گفت: مواضع ایران بارها اعلام شده و به هیچ وجه از مواضع اعلام شده عقب‌نشینی صورت نخواهد گرفت و از خطوط قرمز تعیین شده عبور نخواهد شد.

بروجردی با تأکید براینکه عدم حصول توافق را باید به حساب آمریکا نوشت، تصریح کرد:‌ احتمال دارد آنها چارچوب منطقی توافق را نپذیرند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد چرایی انتخاب عمان به عنوان کشور میزبان مذاکرات تصریح کرد: رابطه خوب با عمان دلیل برگزاری مذاکرات در این کشور است، اما لزوماً این رابطه تأثیری در محتوای مذاکرات نخواهد گذاشت.

نماینده بروجرد با رد میانجیگری عمان گفت: میانجیگری زمانی است که ارتباطی بین دو طرف نباشد و از طرف ثالث بخواهند وساطت کنند اما سال‌هاست که در سطح وزیر خارجه با آمریکا ارتباط داریم.

وی پیرامون گزارش اخیر آمانو نیز اضافه کرد: مانند همیشه فرازی از اینکه ما از مجموع موازین انحراف نداشته‌ایم در گزارش آمده و از طرف دیگر مباحثی نیز برای آمریکا در آن گنجانده شده است، این روش همیشگی آمانو است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: انصاف این بود که با توجه به مجموعه همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این گزارش دارای فرازهای مثبت‌تری باشد، این جمله که معلوم نیست در آینده چه اتفاقی بیفتد درباره هر کشور دیگری هم قابل طرح است، بنابراین ذکر آن جز اینکه برای خوشایند آمریکایی‌ها بود تفسیری دیگری ندارد.

 

منبع: فارس

نظر شما