شناسهٔ خبر: 73454 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم/

اشد مجازات برای عاملان حوادث خونبار عاشورای کشورهای اسلامی اعمال شود

جامعه مدرسین/1 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اشد مجازات عاملان حوادث خونبار عاشورای کشورهای اسلامی را خواستار شد

به گزارش نماینده، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای اشد مجازات عاملان حوادث خونبار عاشورای کشورهای اسلامی را خواستار شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی شهادت تعدادی از عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در کشورهای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام بیانیه‌ای صادر کرده است که در متن این بیانیه آمده است: حوادث خونبار عاشورای امسال به شهادت بسیاری از مسلمانان در کشورهای اسلامی مانند نیجریه، ‌ پاکستان و عربستان منجر شد و سبب تاسف فراوان شد.

بی‌تردید نقش بی‌بدیل عاشورا در احیای بیداری اسلامی و گسترش روحیه عزت‌طلبی و حماسه‌آفرینی سبب شده که دشمنان اسلام با ترفندهای گوناگون سعی در خاموشی آن داشته باشند، اما به رغم این تلاش‌ها، ‌ عزاداری سیدالشهدا (ع) هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌شود.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده است: بر مسلمانان جهان لازم است که ضمن هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن، همت خود را در مسیر احیای فرهنگ عاشورا و اعتلای محافل عزاداری حسینی مصروف سازند و نقشه‌های دشمن را خنثی کنند و نیز بر مسئولان کشورهای اسلامی لازم است که عاملان این حوادث خونبار را به اشد مجازات برسانند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن سپاس از همه ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) در برپایی پرشور محافل آن حضرت، فجایع خونبار عاشورای امسال را محکوم کرده و به همه مسلمانان به ویژه بازماندگان آن عزیزان تسلیت عرض کند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما