شناسهٔ خبر: 73401 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفرنامه‌های مجتبی رحماندوست آماده چاپ/ در مجلس از قصه‌گویی و شاعری افتادم

مجتبی رحماندوست/1* مجتبی رحماندوست نویسنده و نماینده مجلس شورای اسلامی از در دست انتشار قرار گرفتن دو سفرنامه خود خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، مجتبی رحماندوست، شاعر، نویسنده و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی در مورد تاره‌ترین فعالیت‌های ادبی خود اظهار داشت: در مجلس آدم از قصه نوشتن و شعر گفتن می‌افتد و باید به ما رحم کنید و از ما انتظار نداشته باشید که در ایام نمایندگی مجلس هم خلاقیت خودمان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: در ایام گذشته سعی من این بوده که آثار قبلی‌ام را به مرحله انتشار برسانم از جمله دو کتاب سفرنامه‌ که مدتی است در تدارک انتشار آنها هستم.

به گفته رحماندوست این کتاب‌ها شامل سفرنامه وی به برخی از کشورها از جمله انگلستان، چین و اتریش است که در پانزده سال خیر انجام شده است اما در این کتاب‌ها به ترتیب زمان انجام شدن این سفرها درج نشده است.

رحماندوست تاکید کرد: این سفرنامه‌ها به نظرم تجربه‌ خوبی است تا مخاطبانی که در این کشورها حاضر نشده‌اند از زاویه دید یک شاعر و نویسنده به این سرزمین‌ها نگاه کنند.

یکی از این دو عنوان کتاب برای انتشار در اختیار موسسه نشر سوره مهر است و دیگری نیز برای انتشار در اختیار موسسه انتشارات علمی و فرهنگی بوده که به دلیل پاره‌ای مشکلات رحماندوست تصمیم گرفته از این ناشر آن را تحویل و توسط ناشر دیگری آن را منتشر کند.

نخستین سفرنامه منتشر شده از مجتبی رحماندوست کتاب «سفر غریب» اولین سفرنامه مجتبی رحماندوست به سرزمین وحی است که در سالهای گذشته توسط سوره مهر منتشر شده بود.

 

 

نظر شما