شناسهٔ خبر: 73393 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اعجوبه "برگردان‌زن" تاریخ فوتبال جهان + تصاویر

چه کسی جز "ریوالدو ویکتور بربا فریرا" میتواند در هر شرایطی با حرکات آکروباتیک‌مانند برگردان دروازه حریفان را شوکه کند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، ریوالدو که همچنان با ۴۲ سال سن در تیم موگی موریم برزیل به فعالیت حرفه ای خود ادامه می‌دهد در ۱۹ اوریل ۱۹۷۲ به دنیا امد و فعالیت حرفه ای خود را در تیم  سانتا کروز در ۲۰ سالگی اغاز کرد و تا سال ۱۹۹۶ با چرخش در تیمهای برزیلی از پالمیراس به دپور تیوو لاکرونیا پیوست تا دوره جدیدی از موفقیت های وی در لالیگا اغاز شود و در ۴۱ بازی با پست هافبک ۲۱ گل به ثمر برساند.

 

ریوالدو در سال ۱۹۹۷ به مهمترین تیم تاریخ باشگاهی اش یعنی بارسلونا میپیوندد و خاطرات بسیار زیبایی را تا سال ۲۰۰۲ برای هواداران آبی‌واناری پوش ایالت کاتالان ثبت میکند. ریوالدو در ۱۵۷ بازی برای بارسلونا ۸۶ گل به ثمر میرساند که بسیاری از ان ها با حرکات آکروباتیک و حتی برگردان مانند گل وی به بایرن مونیخ در جریان تساوی۳-۳ سال ۱۹۹۹ ثبت  شد؛ جایی که حتی به وی پاس گلی نیز داده نشد وخود وی هم پاسور و هم گلزن این دیدار بود.

 

 

با وجود اینکه ریوالدو میتوانست پیشهان ۱۰۰ میلیون یورویی "سرجیو کرانیوتی" رییس لاتزیو را بپذیرد و گرانترین بازیکن تاریخ جهان شود اما در اخرین لحظات در سال ۲۰۰۱ از تصمیمش منصرف شد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در تیم اث میلان طی ۲۲ بازی ۵ گل به ثمر رساند و به قدری در ایتالیا بد بازی کرد که  جایزه تحقیر امیز "سطل اشغال طلایی" به وی اختصاص یافت.

 

 

ریوالدو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ در لیگ یونان با ۲ تیم المپیاکوس و اک اتن به کار خود ادامه داد. ریوالدو در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به لیگ ازبکستان رفت و با تیم بنیادکار فعالیت خود را ادامه داد. جایی که ریوالدو در برابر سایپا در ورزشگاه ازادی هواداران ایرانی را نیز  به وجد اورد. ریوالد از سال ۲۰۱۰ تا هم اکنون در تیم های مختلف برزیلی از جمله سائو پائولو توپ میزند. ریوالدو در ۷۴ بازی ملی برای برزیل ۳۵ گل به ثمر رساند و با اسکولاری در جام جهانی ۲۰۰۲ قهرمان شده است.

 

نظر شما