شناسهٔ خبر: 73392 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

از سه‌شنبه آینده با محوریت «صوت و لحن» و «مکالمه عربی»

دور جدید جلسه ارتقای حافظان قرآن برگزار می‌شود

قرآن دور جدید جلسه ارتقای حافظان قرآن کریم از سه‌شنبه آینده با محوریت «صوت و لحن» و «مکالمه عربی» در شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده «حسن زرنوشه فراهانی» مسئول برگزاری جلسه ارتقای حافظان قرآن شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از پایان ترم این جلسه خبر داد و گفت: دور اول جلسات ارتقای حافظان قرآن کریم که در شورای عالی قرآن برگزار می‌شد به پایان رسید و آزمون آن سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

زرنوشه درخصوص مفاد درسی ارائه شده در جلسه گفت: دوره گذشته با دو موضوع «تفسیر موضوعی» با تدریس «ابوالفضل خوش‌منش» و «مکالمه عربی» با تدریس آقای «موسوی نصر» برگزار شد و ترم جدید هفته آینده با موضوعات صوت و لحن و مکالمه عربی پی‌گیری می‌شود.

وی از حضور تعدادی از حافظان برتر کشور در این جلسات خبر داد و گفت: این جلسات با هدف ارتقای علمی و ارتقای ترتیل‌خوانی حافظان برتر قرآن برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان آن مشکل حسن حفظ ندارند. به عنوان مثال در این جلسه افرادی مانند؛ محمود نوروزی، میثم علیپور، پیمان ایازی، علی قلعه‌نویان، مجید باقری، مجید رمضانی، عابد خالقی، سید‌حمزه رودباری و علی صالحی‌متین حضور دارند.

به گزارش فارس این جلسات از روز سه‌شنبه ۶ مرداد‌ماه ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرد و قرار است در آن موضوعاتی مانند؛ «صوت و لحن»، «تفسیر موضوعی»، «مکالمه عربی»، «کلام و عقاید» و «نقد شبهات» با حضور اساتید برجسته و متخصص مطرح شود، همچنین هدف نهایی جلسات تربیت «حافظ مبلغ» است.

 

نظر شما