شناسهٔ خبر: 73351 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

"رحماندوست" در حاشیه بازدید از غرفه "نماینده" در نمایشگاه مطبوعات:

باید فرهنگ گفتاری امربه معروف را درکشور جابیندازیم

مجتبی رحماندوست/1* عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشوری مسلمان باید فرهنگ گفتاری امربه معروف را درکشور جابیندازیم و متاسفانه هم اکنون این فرهنگ را در جامعه پس می زنند ولی ما باید با جسارت بیشتری در این راستا گام برداریم

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه "نماینده" بیان داشت: تصویب طرح امر به معروف در مجلس در جریان است واز ۲۶ بند آن تعداد ۱۵-۱۶ بند تصویب شده است امااین مهم را نیز باید در نظر داشته باشیم که با تصویب قانون امر به معروف، این فرهنگ در جامعه درونی نمی شود.

وی ادامه داد: ما در کشوری مسلمان باید فرهنگ گفتاری این مهم را درکشور جابیندازیم و متاسفانه هم اکنون این فرهنگ را در جامعه پس می زنند ولی ما باید با جسارت بیشتری در این راستا گام برداریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امر به معروف یک حکم دینی است و رهبری هم به امر به معروف لسانی تاکید زیادی کرده اند وبنابراین برخورد با منکرات را بایستی از طریق زبانی و آن هم به صورت مکرر انجام دهیم.  

رحماندوست خاطرنشان کرد: باید چندروزی بگذرد تا مشخص شود ستادامربه معروف چگونه باید سازماندهی شود و در ستاد پیش بینی شده فعلی ممکنست به اختلاف نظراتی برخورد کنیم و احتمالا با مخالفت شورای نگهبان نیز روبروشود.

وی درباره ستادامربه معروف نیز اظهار داشت: بندی در این طرح دیده شده که برمبنای آن افرادی که می خواهند تجمع امر به معروفی ترتیب دهند سه نفر از آنها بروند و از این ستاد اجازه بگیرند و ستاد هم موظف است ظرف مدت ۳ روز فورا به آنها جواب دهد خب این کارهم اکنون در قانون به عهده وزارت کشور است.

نماینده مردم تهران افزود: هم اکنون اگر کسانی بخواهئد تجمعی انجام دهند باید از وزارت کشور اجازه بگیرد و در آنجا ستادی راه اندازی کرده اند که وزارت کشور یک عضوی از آن ۱۵ دستگاه است و این قانون به گونه ای است که وظایف و اختیارات وزارت کشور را نادیده می گیرد و ممکن است مورد ایراد شورای نگهبان قرار بگیرد.

نظر شما