شناسهٔ خبر: 73323 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام اکرمی:

غنی‌سازی در مذاکرات را حق خودمان می‌دانیم/ هشدارهای مجلس در زمینه مذاکرات درست است/ خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود

اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود، گفت: مجلس در زمینه مذاکرات هسته‌ای هشدارهای درستی می‌دهد که مذاکره‌کنندگان نیز باید خطوط قرمز در مذاکرات را حفظ کنند.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری و مشاور عالی وزیر کشور در گفت‌گو با فارس به ارزیابی مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: مذاکرات هسته‌ای در درجه اول از سوی آمریکایی‌ها آغاز شد، آن‌ها پیام فرستادند و ولایتی به عمان رفت، این مذاکرات کلید خورد و تاکنون ادامه داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: ما بر روی خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای اصرار داریم و غنی سازی در مذاکرات را حق خودمان می‌دانیم چرا که ایران در معاهده NPT عضویت دارد و بر  روند غنی سازی و تولید انرژی هسته‌ای در ایران توسط بازرسان آژانس به خوبی نظارت می‌شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران بارها اعلام کرده است که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست، تصریح کرد: ایران در عملکرد خود نشان داده است که به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست و همواره در جهت عاری کردن منطقه از سلاح اتمی است.

حجت‌الاسلام اکرمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تعهد کرده‌اند که تحریمها را بردارند، اظهارداشت: در مذاکرات هسته‌ای باید تحریم‌ها به طور کامل برداشته شوند هرچند تاکنون فشارهایی که در زمینه دارو و مواد غذایی بود برداشته شده است اما امیدواریم که این تحریم به طور کلی برداشته شود و این ظلم ناجوامردانه به اتمام برسد.

وی در پایان در ارزیابی نقش مجلس شورای اسلامی در مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته‌ای تحت نظر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و قطعا مجلس شورای اسلامی با مذاکرات همراه است. مجلس در این زمینه هشدارهایی را می‌دهد که خطوط قرمز مذاکرات باید رعایت شود و هشدارهای درستی است و مذاکره کنندگان نیز باید خط قرمز در مذاکرات را حفظ کنند و به نظر نمی‌رسد مساله خاصی در میان باشد.

 

نظر شما