شناسهٔ خبر: 73113 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پایان ساخت درب حرم حضرت عباس(ع) تا اربعین‌

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: پروژه ساخت درب حرم حضرت عباس(ع) در شهرستان ساوه دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است که تا اربعین به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نماینده، خلیل نجفی‌نظام‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ستاد بازسازی‌عتبات‌عالیات در استان مرکزی اظهار کرد: در سال ۹۱ در تمام شهرستان‌های استان مرکزی عتبات عالیات از حالت دفتری به حالت ستاد در آمده و به شکل ستادی کارشان را با اهداف عالی دنبال می‌کنند.

وی افزود: جمع‌آوری کمک و هدایای مردم و هدایت آنها در همان نذر و وقفی که بانی نذر می‌کند ستادبازسازی عتبات در راستای همین اهداف پروژه‌ای در سال ۹۱ به اسم ساخت ضریح حضرت سیدابراهیم مجاب کار را شروع کرده‌اند.  

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: با کمک مردم استان توانستیم ظرف مدت ۲۴ ماه این پروژه را به اتمام رسانده و اردیبهشت امسال نیز در کربلای معلی نصب و مورد بهره‌برداری زائرین حرم ائمه قرار گرفت.

نجفی نظام‌آبادی با اشاره به این پروژه گفت: پروژه‌ای که ستاد استان مرکزی در آن مشارکت و در حال ساخت آن است، پروژه باب رفع شریف در شهرستان ساوه که ۹۵ درصدی است همه قطعات آماده شده فقط بحث آبکاری طلا و مونتاژ نهایی که به زودی تا اربعین‌حسینی(ع) رونمایی می‌شود و بعد از رونمایی شهرستان‌های‌تابع استان‌مرکزی می‌توانند میزبان این اثر ماندگار باشند.  

وی افزود: مشارکت در صحن حضرت فاطمه‌ زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) در ضلع غربی این صحن به اسم "بانوی بی نشان فاطمه زهرا(س) "کلید خورده است.

جانشین ستاد بازسازی‌عتبات‌عالیات استان‌مرکزی تصریح کرد: صحن حضرت علی(ع) امام بزگ شیعیان کوچکترین صحن را در بین ائمه(ع) دارد که ابعاد آن فعلی ۱۱۰ در ۱۱۰ متر است این مهم سبب شد که صحن حضرت فاطمه به حرم حضرت علی(ع) اضافه شود.

نجفی‌نظام‌آبادی با اشاره به صحن حضرت فاطمه‌ زهرا(س) گفت: این صحن سومین بنای بزرگ اسلامی بعد از مسجدالنبی و مسجدالحرام در سطح جهان به شمار می‌آید که با مساحت بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع اضافه شده به حرم حضرت علی(ع) که قسمت‌های مختلف زیارتی، فرهنگی، زائرسرا و موزه را شامل می شود.

وی افزود: این صحن در چند طبقه مورد بهره‌برداری قرار گرفت که درحال حاضر در مرحله ۵۰ یا ۵۵ درصدی قرار دارد و با استان مرکزی به عنوان تامین کننده سنگ ۶۰۴ عدد ستون از ستون‌های یک طبقه را عهده دار شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال که همگی از کمک‌های مردمی و مردم محلات واستان تامین شده با استفاده از منابع در داخل محلات این پروژه مسئله‌‌ای است که با مشارکت مردم و یاری ائمه به اتمام می‌رسد.

نجفی نظام‌آبادی با اشاره به حضور مردم اشاره کرد: حضور مردم در بازسازی حرم شریف ائمه مشهود است در کربلا و کاظمین، سامرا پروژه‌های مختلفی داریم که در حال حاضر تعویض، نوسازی و توسعه نیم ضریح‌های مقامات شریف خیمگاه در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکزی که نظارت عالی فنی از لحاظ ابعادی و هنری استان مرکزی و معاونت فنی ستاد استان مرکزی عهده‌دار است.

وی افزود: در این راستا مخاطبان مختلفی از جامعه پزشکان و انجمن مهندسین به کار گرفته‌ایم که مجموعه‌ای به اسم مجمع خیران تشکیل داده و احساس مسئولیت‌کردند و در شهرستان‌های استان مرکزی همایشی را برگزار و از اقشار مختلف برای کمک به عتبات عالیات دعوت می‌کنند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تصریح کرد: مبالغی که مسئولان بازسازی پیشنهادکردن و در قالب فرم به خیران توضیح شد انشاالله به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برسد.

نظر شما