شناسهٔ خبر: 73069 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عشق به امام حسین (ع) در بین مردم همیشه زنده است

تعزیه/1 "مهدی آقایی" اظهار داشت: هر سال تعزیه خوانی با استقبال مردم روبرو است چرا که عشق به امام حسین علیه السلام همیشه بین مردم زنده است.

به گزارش نماینده مهدی آقایی تعزیه خوان ۳۷ ساله‌ای است که سال‌ها در رسای سالار شهیدان اباعبدالله حسین علیه‌السلام تعزیه‌خوانی می کند و در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  عنوان کرد: من حدود ۲۷ سال است که تعزیه‌خوان هستم و از کودکی این کار را شروع کردم.

وی ادامه داد: من از زمانی که تعزیه را شروع کردم موافق خوان بودم اما وقتی به سن ۱۳ سالگی رسیدم لحن صدایم تغییر کرد به همین خاطر دیگر نمی توانستم موافق خوانی کنم.

آقایی تصریح کرد: نمی توانستم از تعزیه‌خوانی در دستگاه امام حسین علیه السلام فاصله بگیرم و یک روز شمر خوانی کردم و همه خوششان آمد، از همان روز به بعد مخالف خوان شدم.

وی اضافه کرد: وقتی شمرخوانی را شروع کردم مادربزرگم به من گفت: پسرم شمرخوانی نکن مردم لعنتت می‌فرستند اما واقع من با اینکه شمر خوان هستم دلم با امام حسین (ع) است.

آقایی بیان کرد: اکنون از صبح تا شب تعزیه‌خوانی می کنم، صبح‌ها در قزوین و بعد ازظهرها در میدان رازی تعزیه خوانی می‌کنم و در دهه دوم محرم نیز در محوطه تئاتر  شهر تعزیه اجرا خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: من علاوه بر تعزیه خوانی آتشنشان هم هستم.

آقایی بیان کرد: من سال‌هاست تعزیه خوانی می‌کنم و هر سال هم این نمایش آیین از استقبال خوبی برخوردار بوده و به نظرم عشق امام حسین علیه السلام همیشه بین مردم زنده است.

نظر شما