شناسهٔ خبر: 73061 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طی دو مرحله

هند ۹۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را پرداخت کرد

نفت/1 منابع آگاه هندی اعلام کرد پالایشگاه های این کشور از ماه گذشته و طی ۲ مرحله ۹۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را به این کشور پرداخت کرده اند.

به گزارش نماینده، رویترز به نقل از منابع آگاه هندی اعلام کرد پالایشگاه های این کشور ۹۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران را در چارچوب توافق هسته ای ژنو به این کشور پرداخت کرده اند.

به گفته این منابع، ماه میلادی گذشته ۴۰۰ میلیون دلار پول نفت ایران پرداخت شده است و امروز نیز شرکت های هندی ۵۰۰ میلیون دلار دیگر به ایران پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش طی امروز شرکت های مانگالور و پتروکمیکال ال تی دی هر کدام ۲۲۰ میلیون دلار، شرکت نفت هند ۶۰ میلیون دلار و شرکت هندوستان پترولیوم ۵ میلیون دلار بابت واردات نفت ایران به این کشور پول پرداخت کرده اند.  

پرداخت پول نفت ایران با استفاده از سازوکار موجود و برپایه تبادلات همزمان به پول های مختلف انجام می گیرد. مبالغ پرداختی در ابتدا به  بانک مرکزی هند انتقال داده می شود و در نهایت ایران پول نفت خود را به درهم امارات از بانک مرکزی امارات دریافت می کند.

بر اساس توافق ایران و هند ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به روپیه در یک بانک هندی نگهداری می شود. از این پول برای واردات از هند استفاده می شود.

نظر شما