شناسهٔ خبر: 72999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تحلیل ابوطالبی از شکست حزب اوباما در انتخابات سنا/ هردو حزب آمریکا به ایران نیاز دارند

ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری 2016، هر دو حزب آمریکا به ایران احتیاج دارند، خاطرنشان کرد: به خصوص جمهوری خواهان که می‌کوشند در سیاست خارجی تحول ایجاد کنند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگله خبرنگاران، "حمید ابوطالبی"  معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود با اشاره به انتخابات آمریکا و نتایج آن نوشت: انتخابات آمریکا در حال پایان یافتن است و جمهوری خواهان، هر دو مجلس نمایندگان و سنا را با اکثریت در کنگره به دست گرفته و در فرمانداری‌ها برنده شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه حساسیت موضوعات سیاست خارجی برای این انتخابات به حدی بود که موفقیت‌های اوباما در حوزه اقتصاد، نتوانست برای او پیروزی سیاسی به ارمغان آورد، اظهار داشت: شکست در تبدیل موفقیت اقتصادی به پیروزی سیاسی، به جهت تحولات اثرگذار از خلیج فارس تا دریای سیاه و ایجاد هراسی ملی از آن در آمریکا با جمهوری خواهان بود.
 
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سه بحران آمریکا را شامل انحصار تعاملات با ایران به موضوع هسته‌ای، عدم موفقیت آمریکا در سرکوبی داعش و بی تفاوتی استراتژیک آمریکا در موضوع اوکراین خواند و گفت: این یعنی شکست در تعامل همه جانبه با ایران، عدم توانایی در ایجاد ائتلاف و مماشات با عربستان در تجهیز داعش و موفقیت روسیه در شکست استراتژیک غرب در اوکراین.
 
وی ادامه داد: در دو موضوع نخست، ایران، علاوه بر بازیگر اصلی بودن، دست برتر را هم دارد و نظرات دقیق مقام معظم رهبری و سیاست رئیس جمهور، این دیگرگونی در آمریکا را رقم زد.
 
ابوطالبی با بیان اینکه اکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، هر دو حزب آمریکا به ایران احتیاج دارند، خاطرنشان کرد: به خصوص جمهوری خواهان که می‌کوشند در سیاست خارجی تحول ایجاد کنند.
 
معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری یادآور شد: لذا هر دو حزب آمریکا به دنبال رسیدن به تفاهم هسته‌ای با ایران و تحصیل همکاری استراتژیک ایران در مسائل منطقه به ویژه در مبارزه با داعش و...خواهند بود.
 
ابوطالبی ضرورت‌های این تعامل را احترام به حقوق ملت ایران، اعتراف آمریکا به قدرت منطقه‌ای ایران و پذیرش آن به عنوان اصلی‌ترین بازیگر در تعاملات منطقه‌ای خواند و افزود: این تحول الزاماتی دارد، اگر چه باز هم، این می‌تواند فرصت خوب تعامل و حل مسئله هسته‌ای و مقابله با افراطی گری و سرکوب تروریسم در عراق و سوریه باشد.
 

نظر شما