شناسهٔ خبر: 72958 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سفر به ۱۹ کشور فقط در ۲۴ ساعت ! / تصاویر

ماه گذشته سه جهانگرد نروژی تصمیم گرفتند قاره اروپا را در ۲۴ ساعت دور بزنند. آنها توانستند درزمان فقط ۲۴ ساعت ۱۹ کشور اروپایی را با ماشین خود طی کنند و رکورد بزنند.

جهانگرد

به گزارش نماینده به نقل از مهر، همه ما داستان «دوردنیا در هشتاد روز» و سفر آقای «فیلاس فوگ» به همراه خدمتکار وفادارش «پاسپارتو» را شنیده ایم. بعد از این داستان آدمهای زیادی تشویق به دیدن دور دنیا در زمان کوتاه مدتی شدند تا از این طریق بتوانند هم گردش و سیاحت کنند وهم رکوردشان را ثبت کنند و مشهور شوند. اما حتی «ژول ورن» خالق این اثرهم هیچ وقت فکرش را نمی کرد که بعدها آدمهایی پیدا شوند که بتوانند با خودروهایشان، در ۲۴ ساعت ۱۹ کشور اروپایی را طی کنند.

«گانار گارفوس» ۳۹ ساله «تای یانگ پاک» ۴۲ ساله و «اویستان جاپویک» ۴۰ ساله سه دوستی هستند که تصمیم گرفتند این سفر کوتاه اما دشوار را آغاز کنند. آنها در نیمه شب ۲۲ سپتامبر سفر خود را از یونان شروع کرده و به دل اروپا زدند. آنها به سمت شمال غرب حرکت کردند و در اولین ایستگاه به بلغارستان رسیدند.

جهانگرد

سفر این گروه قانون ساده ای دارد. آنها به هرکشوری که می رسند باید بدون توقف از آنجا بازدید و تصاویر و شواهدشان را رسانه ای کنند.

آنها در گام بعد به مقدونیه رسیدند و در نهایت با رد کردن کشورهای کوزوو، صربستان، کرواسی، بوسنی، اسلوونی، اتریش، مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، آلمان، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه و سوئیس به لیختن اشتاین رسیدند. با اینکه آنها لوازم یدکی لازم را برای سفر خود به همراه داشتند. اما نامناسب بودن هوای منطقه باعث شد به بیستمین کشور سفر خود یعنی «ایتالیا» نرسند. در سال ۲۰۱۲ گروهی توانستند با طی کردن ۱۷ کشورجهان در ۲۴ ساعت رکوردار شوند. اما حالا این سه دوست خوشحال توانستند این رکورد را با ۲ کشور بیشتر به نام خود ثبت کنند.

جهانگرد

آنها بعد از پایان این سفر می گویند که باید برای این سفر حماسی یک جشن ۲۴ ساعته بگیرند. چون برای تکمیل چنین سفری برنامه ریزی های دقیقی انجام داده بودند. در این سفر «چاپویک» راننده و «گارفوس» راهنما بود. «تای» هم مسئول جیره و غذای گروه بود. اما آنها وقت ایستادن و غذا خوردند نداشتند و باید همه این کارها یک جوری در ماشین انجام می دادند. با این حال در طول این سفر فشرده مشکلات زیادی در مرزها برایشان پیش آمد که باید آن را حل می کردند. به طور مثال در مرز کوزوو صف ماشین های عبوری به حدی زیاد بود که آنها مجبور شدند ماشین را رها کنند و با تمام سرعتشان بدوند و مرز را رد کنند تا این کشور را در لیست شان ثبت شود.

این سه جهانگرد خوش ذوق درحال حاضر قصد دارند یک فیلم مستند  در مورد ماجراجویی منحصر به فردشان منتشر کنند تا مردم جهان بیشتر با این سه دوست صمیمی آشنا شوند.

نظر شما