شناسهٔ خبر: 72899 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نویسنده «دختران فیروزه‌ای»:

انتخاب «اسلام آمریکایی» بعنوان شعار «چهارمین جشنواره رسول آفتاب» بسیار هوشمندانه بود

ابوحمزه محمدحسن ابوحمزه ضمن هوشمندانه توصیف کردن انتخاب «اسلام آمریکایی» بعنوان موضوع محوری چهارمین جشنواره رسول آفتاب گفت: این جشنواره پلی از ایران ۱۳۹۳ به دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، روزهای انقلاب و جنگ است.

به گزارش نماینده  به نقل از فارس، چهارمین جشنواره مردمی رسول آفتاب، پاییز و زمستان جاری در بخش‌های داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور برگزار می‌شود. محمدحسن ابوحمزه دبیر علمی دوره گذشته این جشنواره و برگزیده دوره‌های اول و دوم در گفت‌وگو با فارس در خصوص این دوره از جشنواره که با محوریت «اسلام آمریکایی» برگزار می‌شود، گفت: خطر اسلام آمریکایی یکی از دغدغه های امام خمینی(ره ) بود. ایشان در وصیتنامه شان فرمودند«مگر مسلمانان نمی بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون های فتنه و جاسوسی تبدیل شدند که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور حوزه های علمی و دانشگاهی، اسلام نکبت و ذلت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها و در یک کلمه اسلام آمریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش ، آمریکای جهانخوار می گذارند.»

ابوحمزه در ادامه افزود: پس در این شرایط و اوضاع جهانی انتخاب چنین موضوعی برای جشنواره مردمی رسول آفتاب بسیار هوشمندانه به نظر می رسد. این جشنواره پلی است از ایران ۱۳۹۳ به تاریخ و دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و روزهای انقلاب وجنگ. موضوعات جشنواره همه امروز در اطراف ما به خوبی دیده می شوند و نویسندگان وهنرمندان با  کمی دقت سوژه های خود را می بینند. آیا اگر اخبار را بخوانند مثلا محاکمه آقا زاده ایی به اتهام اختلاس تداعی همان دغدغه امام خمینی مبنی بر اسلام اشرافیت برایشان تداعی نمی کند.

نویسنده کتاب «دختران فیروزه ای» همچنین گفت: برای من که مثل روز روشن است آن حرص وجوش خوردن های حضرت امام در آن روز ها وبیان چنین تقسیم بندی هایی از اسلام  برای امروز و برگزاری چنین دادگاههایی در جمهوری اسلامی ایران بوده است. آیا این مسائل از سوی امام راحل  شما را به یاد سران فتنه نمی اندازد که چگونه می خواستند جمهوری اسلامی را محاکمه کنند. اسلام فریب و سازش و اسارت  یعنی چه؟ آیا نمی گوید اسلام و جمهوری اسلامی ایران با سازش به دشمنان اسلام مخالف است. پس پرداختن به چنین سوژه های زیاد سخت نیست؟!

دبیر علمی سومین جشنواره مردمی داستان فتنه همچنین برای برگزاری بهتر این دوره از جشنواره اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره مردمی است. اگر به امید دولتی ها باشید زمان  را از دست داده اید. بانی فرهنگی کشور هنوز اشراف به فرهنگ کشور ندارد تا بخواهید به آنها هدف خود را بفهمانید. وقت از دست رفته است. اما برخی نهاد های انقلابی هنوز هم نوری از انقلاب از آنها ساطع می شود و می توان با آنها تامل داشت. مردم محکمترین پشتوانه برای ارتقا سطح جشنواره هستند. در بخش تبلیغات استفاده از فضای مجازی بسیار مفید است. در جشنواره گذشته با بخش عظیمی از هنرمندان بنام جهان اسلام در فضای مجازی ارتباط برقرار کردیم ونتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم. انجمن ها وکانونهای بسیار خوب ادبی هم در سطح کشور وجود دارد که منشا خوبی برای همکاری هستند. هنرمندان ونویسندگان شهرستان ها هم مستعد هستند و کارهای خوبی تولید می کنند که این جشنواره می تواند به دور از خاصیت مرکز نشینی مجامع فرهنگی ، صدای آنها را به گوش مسئولین فرهنگی کشور برساند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد این دوره از جشنواره با کیفیت قابل قبول و رو به رشدی نسبت به دوره های گذشته برگزار شود.

 

نظر شما