شناسهٔ خبر: 72873 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: احمد شهید بلندگوی اطلاع‌رسانی آمریکاست

جوکار یک عضو کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام حمایت کنگره آمریکا از گزارش حقوق بشری احمد شهید علیه ایران گفت که آمریکا به دنبال اعمال فشار بر ایران به نام حقوق بشر است.

به گزارش نماینده، محمدصالح جوکار در گفت‌و‌گو با(ایسنا) اظهار کرد: احمد شهید رقاصه دوره‌گردی است که بر حسب آهنگی که آمریکایی‌ها برای او می‌نوازند نقش خود را اجرا می‌کند. در واقع گزارش‌های او، گزارش‌های از پیش تدوین شده آمریکایی‌هاست و او تنها بلندگو و رسانه اطلاع‌رسانی آمریکا به دنیا در رابطه با بحث حقوق بشر است.

وی گزارش احمد شهید را سیاسی و سوگیرانه توصیف کرد و افزود: اینکه آمریکایی‌ها از این گزارش حمایت کرده‌اند نشان می‌دهد منافع آمریکایی‌ها با این گزارش گره خورده است؛ ضمن این‌که نشانگر سیاست‌های آمریکایی‌هاست که در صدد اعمال فشار علیه ایران به عنوان حقوق بشر هستند و می‌خواهند به ایران اعلام کنند که در مذاکرات هسته‌ای هم این مسائل را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس ادامه داد: البته آمریکایی‌ها برای ما شناخته‌ شده‌اند. آمریکا همان شیطان بزرگی است که امام از آن نام برد. ماهیت آمریکا تغییری نکرده و جنایت‌هایش نسبت به کشور ما نیز رو به کاهش نبوده؛ لذا این احتمال وجود دارد که آن‌ها با ابزار حقوق بشر و حمایت از تروریسم سراغ ما بیایند و تحریم‌هایی که با عناوین دیگر علیه ما اعمال کرده‌اند را مجدداً‌ دنبال کنند.

جوکار اضافه کرد: احمد شهید کاره‌ای نیست و هیچ‌گونه اراده‌ای از خودش ندارد بلکه تنها عروسکی است که خیمه‌شب‌بازی‌اش توسط آمریکایی‌ها مدیریت و اجرا می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه گزارش‌های پیشین احمد شهید علیه ایران نیز پایه و اساسی ندارد تصریح کرد: احمد شهید در واقع یک آمریکایی‌الاصل است که گوشت و پوستش با رشوه‌های آمریکا و برای چنین روزی رشد و نمو پیدا کرده است.

نظر شما