شناسهٔ خبر: 72870 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قرار‌داد ساخت راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد باید اصلاح شود

در پی انتشار خبری با عنوان «قرار‌داد ساخت راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد تجدید خواهد شد» در قالب گفت‌وگوی ایسنا با نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با ارسال نمابری اعلام کرد که قرارداد فوق به این شکل امکان اجرا ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، در نمابر ارسالی آمده است: "قرار‌داد راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد به دلیل مشکلات و ابهامات حقوقی، قرار‌دادی، فنی و مالی امکان اجرا ندارد. این قرار‌داد به دلیل نداشتن سقف مالی معین، ناچیز‌ بودن مسوولیت پیمانکار اصلی (شرکت سایناهیدور)، عدم اجرای شرایط نفوذ قرار‌داد براساس موافقت‌نامه امضاء شده قابلیت اجرا ندارد.

تعدادی از شرایطی که مانع نفوذ می‌شوند عبارتند از عدم اخذ مجوزهای دولتی لازم و عدم ارائه تضامین لازم از طرف پیمانکار، عدم ارائه اسناد تامین منابع مالی، معلوم و معین نبودن محدوده کار و شرح وظایف و تقسیم کار طرفین مشارکت، مشخص نبودن استاندارد‌های طراحی و ساخت و نحوه‌ تحویل پروژه به کارفرما که متاسفانه به درستی و با رعایت غبطه و مصالح کارفرما منعقد نشده است.

همچنین لازم به ذکر است که هم‌اکنون طی مذاکرات با اطراف مشارکت فرصتی برای اصلاح ابهامات قرار‌داد و اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح داده شده است. "

نظر شما