شناسهٔ خبر: 72869 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بیاتیان: باید به سمت مدیریت واحد شهری پیش رفت

بازدید «سید محمد بیاتیان» عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده مردم بیجار در مجلس نهم گفت: با حذف گفتمان‌های چالشی و تعامل سازنده در رابطه با حل مشکلات، باید به سمت مدیریت واحد شهری پیش رفت.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا سید محمد بیاتیان در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهرهای استان برگزار شد اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای شهر با نمایندگان مجلس باید افزایش یابد و تعامل بیشتری بین این دو نهاد برقرار شود.

وی طرح پیشنهادی نماینده بوکان به مجلس در رابطه با نقش شورای شهر در انتخاب شهردار را بحث داغ روز دانست و افزود: بیشترین تعداد نمایندگانی که این طرح را امضا کرده اند، نمایندگان شهرهای غرب کشور هستند.

نماینده مردم بیجار عنوان کرد: مطرح شدن این بحث توسط نماینده مردم بوکان در مجلس را نباید دلیل بر داشتن نیت بد تعبیر کرد چراکه ایشان طرح‌های مثبتی نظیر افزایش سهم ماده ۱۸۰ از بودجه سالیانه از ۲ درصد به ۳ درصد را نیز در مجلس مطرح کرده اند که نتایج مثبتی برای مناطق محروم در بر داشته است.

وی با بیان اینکه اختیارات شوراها کم است، تصریح کرد: شوراها قبل از اینکه شورای شهر باشند، شورای شهرداری هستند و حذف نقش آنان در انتخاب شهردار اقدام مثبتی نخواهد بود.

بیاتیان ذکر کرد: با حذف گفتمان های چالشی و تعامل سازنده در رابطه با حل مشکلات، باید به سمت مدیریت واحد شهری پیش رفت.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد معضلات شهرها به حوزه کار شهرداران مربوط می شود بیان کرد: یکی از وظایف نمایندگان توسعه شهرها و حل معضلات شهری است در حالیکه در انتخاب شهردار که عامل مهمی در رفع مشکلات است، دخالتی ندارند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولیت هایی که در اختیار شهرداری ها قرار داده شده بسیار سنگین است و موجب فلج شدن شهرداری ها خواهد شد.

بیاتیان در پایان با اشاره به این مطلب که نقش شوراها در انتخاب شهرداران باید حتی بیش از گذشته باشد، یادآور شد: مشکلات موجود با مدیریت واحد شهری که با تعامل شوراها و نمایندگان امکان پذیر است، حل خواهد شد.

نظر شما