شناسهٔ خبر: 72866 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

افزایش حیطه اختیارات شوراها، عامل شکل‌گیری پارلمان‌های محلی

قادرمرزی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: افزایش اختیارات شوراها موجب شکل گیری پارلمان محلی می‌شود و شوراها می‌توانند به طور کامل در مدیریت شهری نقش داشته باشند.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا) حامد قادرمرزی در جلسه ای که با حضور اعضای شورای شهرهای استان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما همواره از تغییر می‌هراسد.

وی افزود: در جامعه ما فرهنگ تقدیر و تشکر وجود ندارد و تنها چیزی که در فرهنگ ما باب شده، تذکر دادن و بیان ضعف‌هاست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس عنوان کرد: شوراهای شهرستان ها، استان و روستاها، نه تنها رقیب یکدیگر نیستند بلکه رفیق هم هستند.

وی با اشاره به اینکه هرچه قدرت شوراها بیشتر باشد، موجب یاری بیشتر نمایندگان است، تصریح کرد: قانون اساسی پایه خوبی برای کار شوراهاست.

قادرمرزی افزود: انجام وظایف عمرانی، رفاهی، بهداشتی و همچنین انتخاب مستقیم شهردار از سوی شوراهای شهر، موجب شکل گیری پارلمان محلی می شود و شوراها می توانند به طور کامل در مدیریت شهری نقش داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع اگر حق انتخاب شهردار را از شوراها بگیرند، چیزی برای شوراها باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه هر مسئولی لزوماً مدیر متخصصی نیست اظهار کرد: مدیریت واحد شهری از پایه های اساسی شکل گیری دموکراسی در کشور است که با افزایش اختیارات اعضای شورای شهر محقق خواهد شد.

نماینده مردم قروه و دهگلان ادامه داد: گرچه فعالیت های شورای شهر از سال ۱۳۷۸ در کشور شروع شده اما تا کنون بر طبق قانون اساسی اختیارات آنان اجرایی نشده است.

وی همچنین در رابطه با طرح پیشنهاد سلب اختیارات شوراها در انتخاب شهردار عنوان کرد: گاهی بسیاری از قوانین برای کشور زیان بار است که آن ها را متخصصان تشخیص می دهند و مضرات آن در آینده نمود پیدا می کند.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل وجدان کاری خود به این پیشنهاد در مجلس رای مثبت نخواهم داد و اگر این طرح اجرایی شود، هزینه های آن بیش از منافع آن خواهد بود.

نظر شما