شناسهٔ خبر: 72773 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کارگردان «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» تیزر جشنواره «سینما حقیقت» را می‌سازد

سینما حقیقت/1 مرتضی پایه‌شناس، کارگردان مستند «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» تولید تیزر هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را برعهده دارد.

مرتضی پایه‌شناس، کارگردان مستند «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، گفت: در حال تولید تیزر هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت هستم.

وی افزود: بخش اصلی تصویربرداری این تیزر را انجام دادیم و بخش کمی مانده است ولی جلوه‌های ویژه و موسیقی آن زمان زیادی می‌برد، باید این مراحل انجام شود تا کار سر و شکل بگیرد.

مستند۹۰ دقیقه‌ای «فیلمی ناتمام برای دخترم سمیه» که در هفتمین دوره جشنواره سینما حقیقت حضور داشت، درباره پدری است که در سال ۷۰ ایران را ترک کرده و به کانادا می‌رود. دختر او در سال ۱۳۷۶ برای بازدید از کمپ اشرف به عراق می‌رود اما دیگر نمی‌تواند به کانادا بازگردد. پدر او بارها برای بازگرداندن دخترش به این اردوگاه رفته اما موفق نشده است. فیلمبرداری این فیلم در کشورهایی از جمله عراق، کانادا، آلمان، فرانسه و سوئد انجام شده است.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نظر شما