شناسهٔ خبر: 72768 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در ۲ روز معاملاتی گذشته

شاخص کل بورس ۱۲۱۶ واحد مثبت شد/ ارزش معاملات ۶۰۰ میلیارد تومان

بورس/1 شاخص کل بورس طی ۲ روز معاملاتی این هفته با پیش‌روی ۱۲۱۶ واحدی به روند صعودی خود ادامه داد و ارزش معاملات هم به شکل قابل توجهی با روند رو به افزایش به ۶۰۰ میلیارد تومان نزدیک شد.

به گزارش نماینده، شاخص کل بورس در پایان معاملات دومین روز کاری هفته با افزایش ۳۴۰ واحدی به رقم ۷۵ هزار و ۳۶۸ واحد رسید که با محاسبه روز گذشته جهش ۱۲۱۶ واحدی را تجربه می‌کند.

بر اساس این گزارش، گروه بانکی در صدر تقاضای بازار قرار گرفته و صف‌های خرید میلیونی برای این نمادها تشکیل شد؛ شاخص کل هم با تأثیر مثبت بانک ملت، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک پارسیان، بانک انصار، بانک اقتصاد نوین و بانک کارآفرین افزایش یافت.

همچنین امروز گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تأثیر منفی را گذاشتند و مانع از پیشروی بیشتر شاخص شدند.

همچنین امروز ارزش معاملات بورس تهران با روند خیره‌کننده به نزدیکی ۴۰۰ میلیارد تومان رسید و در فرابورس هم ارزش معاملات به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان رقم خورد و در مجموع بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان سهام در بورس تهران و فرابورس مورد معامله قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، شاخص فرابورس هم با افزایش ۳ واحدی به ۸۶۰ واحد رسید که گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و بانک گردشگری بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در قیمت پایانی با کاهش قیمت و در آخرین معاملات با افزایش قیمت در برخی سررسیدها مواجه شد.

در این سررسیدها اوراق تسهیلات مهر ماه ۹۳ به ۹۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

 

منبع: فارس

نظر شما