شناسهٔ خبر: 72676 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

سازمان اطلاعات عراق در داعش نفوذ کرد

ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش به نفوذ سازمان اطلاعات و مبارزه با تروریسم عراق در این گروه اذعان کرد.

به گزارش نماینده به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، البغدادی افزود: ما به دلیل این نفوذ، متحمل تلفات سنگینی در عراق شدیم. بیشترین تلفات ما در مناطق جرف الصخر، تکریت و زمار بود.

وی از سران داعش خواست از پذیرفتن جنگجوی جدید عراقی خودداری کنند، زیرا ممکن است این افراد عامل نفوذی باشند.

در همین حال وزارت دفاع  عراق از هلاکت  ۱۸ تن از عناصر داعش و انهدام  چهار خودروی آنان در شرق شهر الرمادی  در استان الانبار خبر داد.

همچنین، منابع امنیتی در عراق اعلام کردند، بالگردهای ارتش عراق در چندین عملیات در استان صلاح الدین موفق شدند ۱۱۰ عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند و ۱۹ خودروی نظامی آنان را منهدم کنند.

این منایع افزودند : بالگردهای ارتش پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند مراکز تجمع داعش را در ضلوعیه، بوجیلی، عزیزبلد و رواشد در استان صلاح الدین هدف قرار دهند.  

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد : این حمله با همکاری سرویس های اطلاعات  نظامی ارتش عراق صورت گرفت و  حملات زمینی و هوایی  ارتش با حمایت عشایر محلی و مقاومت مردمی علیه عناصر داعش در مناطق مختلف با هدف پاکسازی کامل خاک عراق از وجود اعضای این گروه تروریستی و تکفیری با قدرت ادامه خواهد داشت.

استفاده  تروریست ها از کودک سربازان

گزارش های منتشر شده حاکی است تروریست های گروه داعش، از " کودک سربازان " در جنگ های خود استفاده می کنند.

این در حالی است که گفته می شود هزاران کودک از سوی شمار زیادی از گروه های مسلح دیگر در افغانستان، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو، سومالی، سودان جنوبی و دیگر کشورها به عنوان سرباز بکار گرفته می شوند که این موضوع نقض قوانین بین المللی محسوب می شود.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، از کودک سربازها همچنین به عنوان جاسوس و خبر رسان استفاده می شود.

بر اساس این گزارش، فرمانده سابق نیروهای سازمان ملل متحد اعلام کرد: در حالی که اطلاعات دقیقی از شمار کودک سربازها در جهان در دسترس نیست اما گفته می شود ۲۵۰ هزار کودک سرباز در درگیری های مسلحانه در سراسر جهان حضور دارند.

منابع خبری اذعان می کنند که، رسانه های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم برای سربازگیری دولت اسلامی محسوب می شوند.

نظر شما