شناسهٔ خبر: 72671 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درخواست جمعیت ایثارگران از تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور

لطف الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران گفت: رئیس جمهور فردی را برای تصدی پست وزارت علوم معرفی کند که به تولید علم، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تحول در حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی اعتقاد داشته باشد و دانشگاه را باشگاه سیاسی نکند.

به گزارش نماینده لطف‌الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه شب گذشته این جمعیت اظهار داشت: عاشورای امسال مصادف با ۱۳ آبان است و یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه بیانگر تاریخ جنایات آمریکا علیه ملت بزرگ ایران است و ملت ایران معمولاً در این روز آمریکا را به دلیل جریاناتی که در مورد ایران انجام داده، محاکمه می‌کند.

وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که آمریکایی‌ها تمام قد علیه ما جنگ اقتصادی و اختلاف قومیت‌ها را به راه‌انداخته‌اند بنابراین انسجام و وحدت می‌تواند مؤثر و مفید باشد. جمعیت ایثارگران از عموم ملت ایران دعوت می‌کند که در مراسم ۱۳ آبان حضور پیدا کند.

قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه در آستانه‌ توافق ژنو هستیم، افزود: توقع ما از تیم مذاکره کننده که به آنها اعتماد داریم، این است که بر اصول اساسی تأکید و خطوط قرمز را رعایت کند و به حق مسلم مردم ایران در توسعه و تحقیق، میزان مورد نیاز ما از دانش صلح‌آمیز هسته‌ای و استفاده از ظرفیت ملی در جهت رشد و بالندگی کشور توجه کند.

فروزنده در خصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: ما همچنان از دولت توقع داریم با پدیده شوم بیکاری و رکود مبارزه کند چرا که شاهد هستیم که تحرکات دولت در این زمینه اثربخش نیست و بیکاری‌های گسترده‌ای در کشور وجود دارد که برای ملت ما مناسب نیست.

وی با بیان اینکه ما از دولت می‌خواهیم در مسائل فرهنگی بر اصول تأکید کند، درباره ویژگی‌ها وزیر علوم پیشنهادی تأکید کرد: رئیس جمهور فردی را برای تصدی پست وزارت علوم معرفی کند که به تولید علم، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تحول در حوزه علوم انسانی با رویکرد اسلامی اعتقاد داشته باشد و دانشگاه را باشگاه سیاسی نکند چراکه دانشگاه محل علم است.

انتهای‌پیام/

نظر شما