شناسهٔ خبر: 72639 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیکر مطهر ۴۵ شهید گمنام وارد استان زنجان شد

همزمان با عزاداری ماه محرم ۴۵ شهید گمنام وارد شهرستان زنجان شده و مورد استقبال گرم و پرشور مردم ولایت‌مدار استان زنجان واقع شد.

شامگاه شنبه پیکر پاک ۴۵ شهید گمنام که از پادگان حاج عمران عراق کشف شده‌اند با حضور مسئولان استان زنجان و با استقبال گرم مردم  وارد شهرستان زنجان شد.

علی مهدیخانی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با توجه به استقبال پرشور مردم زنجان پیکر شهدای گمنام خاطر اظهار کرد: پیکر مطهر شهدای گمنام در روز ۱۲ آبان ماه روز تاسوعای حسینی در دسته عزاداری حسینیه اعظم در کنار عزاداران حسینی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مردم شهید پرور و ولایت مدار استان زنجان خاطرنشان کرد: با پیکر مطهر شهدای گمنام در کنار حماسه حسینی یاد و خاطره شهدای اهل بیت(ع) در کنار عزاداری امام حسین(ع) گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با توجه به تقارن حرکت دسته عزادارای حسینیه اعظم زنجان در کنار ورود کاروان پیکر شهدای گمنام عنوان کرد: مردم شور و شوق خود را در دسته عزاداری عاشورا همه ساله به نمایش می‌گذارند که تقارن ورود پیکر شهدای گمنام با روز تاسوعای حسینی امسال عزاداری این روز را پرشورتر و با شکوه‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدای گمنام پس از ورود به شهر زنجان به شهرستان قزوین انتقال می‌یابد، تصریح کرد: مقصد نهایی شهدای گمنام شهرستان تهران است که شهدای گمنام در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرند وبعد از انجام آزمایش‌هایی محل شهدای گمنام شناسایی شده و در محل‌های مربوطه تدفین می‌شوند.

مهدیخانی با توجه به اینکه در طول تاریخ حضور شهدای گمنام در دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان بی سابقه بود، ابراز کرد: بعد از استقبال عمومی مردم استان زنجان از شهدای گمنام در دسته عزاداری حسینیه اعظم پیکر شهدای گمنام دسته عزاداری حسینیه اعظم را باشکوه و برشور می‌کند.

نظر شما