شناسهٔ خبر: 72602 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ساخت پالایشگاه و تأسیسات از زمینه‌های مورد علاقه ایران در بخش انرژی گرجستان است

اسفنانی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان گفت: ساخت پالایشگاه و تأسیسات از زمینه‌های مورد علاقه ایران در بخش انرژی گرجستان است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدعلی اسفنانی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در دیدار با "کافی  کالادزه" وزیر انرژی و معاون نخست وزیر گرجستان با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در بخش انرژی، گفت: حجم قابل توجه منابع انرژی فسیلی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه جمهوری اسلامی ایران در تولید انرژی نوین به همراه منابع آبی عظیم گرجستان و اراده این کشور برای استفاده از انرژی‌های نوین بسترهای مناسبی برای ارتقاء همکاری‌های دو کشور در این بخش هستند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های درازمدت و کلان ایران در گرجستان در زمینه‌هایی شامل احداث خط لوله، گاز، ‌ ساخت ایزوگام‌های برق- آبی بر روی رودخانه‌های گرجستان و خرید برق آن و ساخت پالایشگاه و تأسیسات از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی است که با همکاری مقامات گرجی می‌توان به ساماندهی و اجرای آن‌ها پرداخت.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان همچنین ابراز امیدواری کرد که با رایزنی و تبادل نظر کارشناسان دو طرف امکان‌سنجی جامعی از نحوه فعالیت‌ها و همکاری‌های دو طرف در بخش انرژی به عمل آمده و با حمایت مقامات اجرایی دو کشور شاهد عملیاتی شدن طرح‌های در دست بررسی در حوزه انرژی باشیم.

"کافی کالادزه" وزیر انرژی و معاون نخست وزیر گرجستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ایران از کشورهای غنی در حوزه انرژی‌های فسیلی است، گفت: به طور قطع همکاری با ایران نیز در بخش انرژی مورد علاقه گرجستان است و کشورش آمادگی تأمل برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی در این مورد را دارد.

وی افزود: تولید برق با انرژی باد، ‌ واردات گاز از ایران به گرجستان و همکاری در زمینه استفاده از انرژی‌های نوین از مواردی هستند که زمینه‌های لازم در دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در آن‌ها فراهم است.

معاون نخست‌وزیر گرجستان در پایان ابراز آمادگی کرد که در آینده سفری به تهران داشت باشد و درباره توسعه همکاری‌ها در بخش انرژی با همتایان ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

نظر شما