شناسهٔ خبر: 72480 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با حضور موسائیان، صانعی‌مقدم و ایل‌بیگی

اولین نشست گپ‌و‌گفت «بعد از ظهرهای بهتر» سینمای جوان برگزار شد

سینمای جوان/1 در اولین نشست گپ‌و‌گفت تعدادی از فیلمسازان کشور تجربیاتشان را در اختیار فیلم‌سازان جوان قرار دادند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس،«بعد از ظهرهای بهتر» عنوان مجموعه نشست‌های فیلم‌سازان و هنرمندان باسابقه با هنرجویان دفتر تهران انجمن است که اولین جلسه‌ی آن با حضور کیانوش عیاری در اولین هفته آبان ماه در محل دفتر تهران انجمن برگزار شد.

در این نشست که علاوه بر کیانوش عیاری، وحید موسائیان، جعفر صانعی مقدم، حبیب ایل‌بیگی و جمعی از فیلم‌سازان باسابقه‌ی فیلم کوتاه به همراه هنرجویان دفتر حضور داشتند، کیانوش عیاری در قالب تعریف خاطرات و تجربیات دوران مختلف فیلم‌سازی خود تاریخچه‌ای از روزهای آغازین فعالیت سینمای آزاد و انجمن سینمای جوانان ایران را در اختیار حاضرین گذاشت.

وی با اشاره به نوع تجربه‌ی فیلم‌سازی آماتور و تجربه‌گرا در آن دوران و نیز اشاره به وضعیت فیلم‌سازان امروز علاوه بر ارائه‌ی تفاوت‌های ایجادشده روح و ذات اصلی فیلم‌سازی آماتور و تجربه‌گرا در جریان این سال‌ها را چندان متفاوت از هم ندانست.

عیاری با اشاره به نام‌هایی چون بهنام جعفری، مهرداد تدین و سوسن بنی هاشمی و نیز فیلم‌سازان شناخته‌شده‌ی عرصه‌ی سینمای حرفه‌ای کشور تلاش برای ورود به سینمای حرفه‌ای، دلایل عدم موفقیت استعدادهای جوان و نیز ماندگار شدن در ساختار فیلم‌سازی آماتور را طبیعت فراگیری سینما دانست.

جعفر صانعی مقدم در ادامه‌ی نشست به تحلیل وضعیت فیلم کوتاه، بررسی روند رو به رشد کیفیت و استانداردهای فیلم کوتاه، توجه ویژه به استعدادهای جوان و اهمیت حضور استعدادهای فعال در سال‌های آینده‌ی سینمای ایران با توجه به جایگاه فیلم‌سازان باسابقه‌ای چون کیانوش عیاری که از سینمای آماتور و تجربه‌گرا کار خود را آغاز کرده است، پرداخت.

این جلسه‌ی گپ و گفت که از همان ابتدا بر پایه‌ی سؤالات مطرح‌شده توسط فیلم‌سازان و هنرجویان حاضر در جلسه شکل‌گرفته بود با درنهایت بر طرح جند سؤال دیگر به کار خود پایان داد.

اولین نشست گپ و گفت بعد از ظهرهای بهتر با پخش یک مصاحبه‌ی تصویری از بصیر نصیبی به کار خود پایان داد.

 

نظر شما