شناسهٔ خبر: 72416 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

استقرار آمبولانس‌های ایرانی در کربلا و نجف

معاون عتبات عالیات مرکز پرشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: مراحل خرید دو دستگاه آمبولانس برای استقرار در کربلا و نجف اشرف به اتمام رسیده و هم‌اکنون مراحل شماره‌گذاری در عراق را طی می‌کند.

به گزارش نماینده، علی حیدری معاون عتبات عالیات مرکز پرشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خرید دو دستگاه آمبولانس و استقرار آن در کربلا و نجف اشرف گفت: مذاکرات و مراحل خرید دو دستگاه آمبولانس تیپ C که مجهز به امکانات بیمارستانی هستند از مدت‌ها پیش صورت گرفت و این دو دستگاه از کشور امارات و محل بیمارستان ایرانی خریداری شد و هم‌اکنون مراحل شماره‌گذاری را در عراق طی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به قوانین سخت در خصوص شماره گذاری آمبولانس‌ها مبنی بر امنیتی بودن آنها در عراق، افزود: آمبولانس‌ها هم‌اکنون به بغداد منتقل شده است و بر اساس قانون کشور عراق، باید به نام جمعیت هلال احمر عراق شود و سپس طی تفاهم‌نامه‌ای هلال احمر عراق آنها را در اختیار ما قرار می‌دهد. آمبولانس‌ها تنها خودروهایی هستند که می‌توانند به تمام مناطق ورود پیدا کنند و بنابراین مراحل سخت و طولانی مورد شماره‌گذاری‌ آنها وجود دارد.

حیدری در ادامه با اشاره به مجهز بودن این بیمارستان‌ها بیان داشت: پس از طی تمام مراحل، به زودی آمبولانس‌ها، جایگزین آمبولانس‌های قدیمی و در کربلا و نجف اشرف مستقر می‌شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه امضا شده با اورژانس کشور، چهار نفر از نیروها و تکنسین‌های اورژانس به صورت شبانه‌روزی در آمبولانس‌های بیمارستان مستقر می‌شوند تا خدمات پزشکی بهتر و سریع‌تر به زائران ارائه شود.

وی در پایان تأکید کرد: به محض استقرار آمبولانس‌ها، امدادگران اورژانس نیز به کربلا و نجف اعزام می‌شوند.

نظر شما