شناسهٔ خبر: 72345 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فعالیت شب ‌هنگام برخی صنایع به دلیل عدم رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی/ وجود ۳۰ هزار واحد صنعتی در پایتخت

محیط زیست رئیس اداره‌کل محیط‌ زیست استان تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ واحد صنعتی در استان تهران فعالیت می‌کنند، گفت: در این میان برخی صنایع به دلیل عدم رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی، شب‌هنگام فعالیت می‌کنند.

به گزارش نماینده محمدهادی حیدرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره فعالیت شبانه برخی صنایع در استان تهران اظهار داشت: برخی از صنایع استان تهران به دلیل بی‌توجهی به شاخص‌های زیست‌محیطی، شب‌هنگام و در روزهای تعطیل فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره‌کل محیط‌ زیست استان تهران در ادامه افزود: با توجه به محدودیت نیروی انسانی، نمی‌توان ادعا کرد که به طور شبانه‌روز تمامی صنایع کنترل و نظارت می‌شوند.

وی گفت: بر همین اساس، برخی صنایع به شکل اتفاقی و یا از طریق گزارش‌ها رصد و مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در تهران 30 هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کند، گفت: لازم است با توجه به قانون، تمام صنایع برای ساماندهی فاضلاب‌ها و خروجی آلاینده‌های خود مجهز به سامانه پایش لحظه‌ای شوند و بر همین اساس ملاک قضاوت قرار گیرند.

به گفته حیدرزاده، در این میان راستی‌آزمایی صنایع نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه شاید ادعای واهی باشد ما بتوانیم تمامی صنایع را پایش کنیم، ادامه داد: در این باره باید از سامانه‌های مختلف استفاده کرد و به سمت قوانین و مقرراتی حرکت کرد که تعهدات اجتماعی دارندگان صنایع را افزایش دهد.

 

نظر شما