شناسهٔ خبر: 72331 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ارسال ۱۱۰۰ اثر از ۴۹ کشور به جشنواره بین‌المللی کاریکاتور غزه+تصاویر

غزه دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور غزه گفت: کاریکاتوریست‌های ۴۹ کشور بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «سیدمسعود شجاعی طباطبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع غزه در جهان اسلام، بنیاد فرهنگی روایت، مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای اوج و حوزه هنری اقدام به برگزاری «مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور غزه» کردند.

 

وی ادامه داد: بعد از فراخوانی که داده شد، تا سی‌ام مهر ماه سال جاری ـ پایان مهلت ارسال آثار ـ  کاریکاتوریست‌های ۴۹ کشور بیش از یک هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند؛ در واقع استقبال خوبی از این جشنواره داشتیم و هنرمندان شاخص دنیا در این جشنواره شرکت کردند.

 

دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور غزه گفت: نکته قابل توجه این است که علاوه بر هنرمندان تهرانی، هنرمندان سایر استان‌های کشورمان حضور قابل توجهی در این جشنواره داشتند. درحقیقت ما از چند سال گذشته در حیطه کاریکاتور، حرکت صعودی را پیش رو داریم؛ این توانمندی در عرصه بین‌المللی هم مورد توجه قرار گرفته طوری که برخی کشورها مقررات فراخوان جشنواره‌های خود را به زبان فارسی هم منتشر می‌کنند.

 

وی در خصوص داوری آثار، بیان داشت: در هفته آینده آثار برگزیده معرفی خواهد شد؛ همچنین به مناسبت روز ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار جهانی، حدود ۶۰ اثر ضد آمریکایی و ضد استکباری از هنرمندان جهان، در روبروی ساختمان سابق لانه جاسوسی واقع در خیابان طالقانی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

شجاعی طباطبایی یادآور شد: همچنین در دهه سوم ماه محرم‌الحرام در تاریخ ۱۹ آبان ماه آثار هنرمندان در موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگسرای بهمن بر پا خواهد شد. ضمن اینکه تمام آثار ارسالی روز ۲۸ آبان ماه در فرهنگسرای اندیشه به نمایش درمی‌آید.

 

نظر شما