شناسهٔ خبر: 72224 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

شناسنامه غفوری فرد در سیما بررسی شد

غفوری فرد حسن غفوری فرد مهمان این هفته به همراه همسر و دخترش میهمان برنامه اجتماعی فیروزه که درباره خانواده های موفق ایرانی است، بود.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، این نماینده پیشین مجلس درباره فعالیت های شغلی خود گفت: از کودکی با صلاحدید خانواده مشغول به فعالیت بودم، اما این امر دلیلی اقتصادی نداشت چون در سال ۱۳۲۷ زمستان سختی بود و در آن زمان از منزل تا محل کارم ۴ کیلومتر فاصله بود که برای هفته ای ۱۰ ریال ارزش نداشت که این مسیر طی شود، ولی در گذشته خانواده ها معتقدبودند فعالیت اجتماعی و کارکردن موجب رشد اعتماد به نفس و استقلال و خوداتکایی فرزندان می شود.

وی ادامه داد: این تفکر قدیمی به درستی برای زندگی من اثرگذار بود چون فعالیت اجتماعی باعث اعتماد به نفس بیشتر و خود اتکایی و استقلالم شد چنانچه این روحیه خود اتکایی باعث شد در ۲۲ سالگی به ژاپن رفته و مدرک کارشناسی ارشد را از آنجا اخذ کنم و یا برای ادامه تحصیل به امریکا رفته و دکترا بگیرم.

غفوری فرد یکی دیگر از اثرات مثبت این فعالیت را در استانداری خراسان مثال زد وگفت: پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک نیروی صفرکیلومتر به عنوان استاندار خراسان که پهناورترین استان کشوراست انتخاب شدم که براساس همان نوع تربیت و کارکردن در دوسال تصدی توانستم به بهترین نحواحسن انجام وظیفه کنم.

غفوری فرد در ادامه گفت: در منزل ما دموکراسی حکمفرماست فرزندانم در اعتقادات دینی؛ پوشش و تحصیلات براساس انتخاب شخصی خود تصمیم گرفتند.

وی افزود: من به عنوان یک راهنما و مشاور در کنار خانواده هستم وراه را نشان می دهم و اجازه می دهم خود فرزندانم به تصمیم نهایی برسند البته چون از کودکی به پزشکی علاقمند بودم و این شغل را مقدس می دانستم به دخترانم توصیه کردم به دنبال رشته های فنی و مهندسی نباشد چون این رشته ها پسرانه است و بهتراست پزشکی بخواند و سوده دخترم هم تا سال سوم ریاضی بود ولی کنکور طبیعی شرکت کرد و نفر پنجم کنکور سراسری شد و در حال حاضر دکترای ژنتیک دارد و به پسرهایم هم مشاوره دادم که مهندسی برایشان مناسبت تر است.

غفوری فرد گفت: مشاوره هایم در خانواده موثر بود چون داماد دومم پزشک هستند و من و پسرم و داماد دیگرم برق خواندیم و دوره کارشناسی ارشد استاد راهنمای پسرم بودم.

حسن غفوری فرد با اشاره به اهمیت به خانواده از سوی اعضای هر خانواده گفت: با تمام مشغله های کاری سالروز ازدواج و تولد اعضای خانواده را هرگز فراموش نمی کنم و در کنار هدایای مادی کوچک همیشه متن نوشته ای حاضر کرده و به خانواده هدیه می دهم که در آلبومی برای اعضای خانواده حفظ شده و به عنوان یادگاری وجود دارد.

این سیاستمدار در برنامه فیروزه عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف تربیتی در خانواده ما که شاخص اصلی مورد توجه بوده است توجه به ساده زیستی است و خانواده ام را با ساده زیستی مانوس کردم و در سال‌های اخیر نیز علی رغم میل باطنی به علت فضای جامعه کمی از این نوع زندگی فاصله گرفته ایم.

در ادامه این گفتگوی صمیمی با خانواده موفق حسن غفوری فرد ژاله بنکدار از زندگی مشترک خود و آنچه در این میان حائز اهمیت بوده گفت.

وی درباره شاخص های ازدواج خود گفت: اعتقادات مذهبی و تحصیلات عالیه از عوامل موثر در این ازدواج بود و به خاطر این روحیه از سختی هراس نداشتم و با مشکلات اوایل زندگی مشترک و پس از آن در آغاز انقلاب و جنگ تحمیلی و فشارآن دوران وجود داشت زندگی کردیم.

بنکدار گفت: ما از خانواده ای فرهنگی بودیم و مادرم مدیر مدرسه بود و آن زمان خود من نیز دانشجوی حقوق بودم و تدریس زبان انگلیسی هم داشتم و خواستگاران مختلفی داشتم اما زمانی که آقای غفوری فرد به منزل ما آمدند و در عین حال که تنها بودند یکی از نزدیکانم گفت این آدم همان است که می خواهی و واقعا هم همان شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمانی که با ایشان صحبت می کردم در بخش اول بحث برسر اعتقادات ما بود و بعد درباره شخصیت های سیاسی صحبت کردیم و در نهایت بعد از ۲۰ دقیقه به ایشان"بله" گفتم.

بنکدار ضمن تشکر از حمایت های همسرش در سالهای زندگی مشترک از ابتدا تا کنون گفت: خوشبختانه با حمایت های همسرم هم در تحصیل و هم در فعالیت های اجتماعی موفق بود و از سویی چون در تربیت فرزندان آزادی داشتم توانستم آنگونه که موازین اسلامی برای ما تعیین کرده فرزندانم را تربیت کنم.

همسر غفوری فرد در ادامه گفت: جوانان امروز باهوش هستند ولی متاسفانه سیاست زندگی و برخورد با مشکلات را ندارند و از طرفی به علت رفاه زدگی جامعه چون به هرچه خواسته اند می رسند دیگر ایده ال هایشان رویایی شده است.

وی افزود: انتخاب برای نسل امروز مشکل شده است این امر دلیل بر رفاه زدی امروز است و دیگر جوانان نمی توانند تعامل سازنده داشته باشند و توقعات بالا رفته است.

بنکدار با اشاره به زندگی خود گفت: در اوایل زندگی مشنرک سختی های زیادی داشتیم ولی با حداقل امکانات احساس خوشبختی داشتیم اگر وسایل زندگی ما راجمع می کردند دو کارتن کتاب و چند تکه وسیله ضروری بود و بچه ها نیز در این شرایط و با قناعت بزرگ شدند اما متاسفانه با تغییر فرهگ جامعه سبک زندگی تغییر کرد و و بحران رفاه زدگی گریبان خانواده ها را گرفت.

غفوری فرد در ادامه به صحبت های همسرش اشاره داشت و افزود: بعد ازجنگ تحمیلی اعلام شد که مردم در رفاه باشند و احساس خطر کردم و مقاله ای نوشتم که بعضی ها به مذاقشان خوش نیامد ولی فرزندان خود را با زندگی ساده عادت دادم چون فرزندانم با دیدگاه و نگاه خانواده رشد می کنند پس سعی کردم ازاین رفاه زدگی دورباشند.

سوده غفوری فرد - رتبه اول آزمون سراسری و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دختر حسن غفوری فرد داداری مدرک دکترای ژنتیک و حافظ کل قرآن کریم نیز در برنامه فیروزه حاضر بود تا درباره خاطرات خود مطالبی را بیان کند.

سوده غفوری فرد در خصوص زندگی و کودکی خود گفت: بسیاری از شب‌ها پدرم به منزل نمی آمد اما زمان کوتاه حضورش هم با کیفیت بود زمانی که من را به مهدکودک می رساندند در مسیر برایم آیات قرآن را تلاوت می کردند تا حفظ کنم و یا اشعار اعتقادی را به ما آموزش می دادند.

وی ادامه داد: شبهایی که پدرم به علت مشغله کاری نمی توانست به منزل بیاید همراه مادر به محل کار ایشان رفته و جند ساعتی کنارشان بودیم و بعد از صرف شامی که مادر با خود آورده بود به منزل برمی گشتیم.

سوده غفوری فرد درباره حفظ قرآن نیز گفت:از کودکی به حفظ قرآن علاقه داشتم ولی در مدرسه کمتر در مسابقات شرکت می کردم تا اینکه یک سال که حفظ یک جز قرآن در مدرسه مسابقه برگزار شده بود جوایز را پدر تقبل کردند و من نمی خواستم شرکت کنم که پدر در منزل به من گفت " من جایزه ها را می دهم مبادا جلوی بقیه آبروی مرا ببری" و همین جنله باعث شد به احترام خواست پدرم تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام دهم.

سوده غفوری فرد گفت: یکی از شاخصه های زندگی ما ساده زیستی و دوری از تجملات بود به طوری که ما تا پیش از ازدواج به دنبال طلا و ...نبودیم.

وی افزود: در ۱۰ سالگی از پدر تقاضای خرید گوشواره داشتم و ایشان هم برایم یک جفت گوشواره خریدند زمانی که آنها را به من می دادند گفتند این هدیه را به شما می دهم اما بدان با این گوشواره ها نه زیباتر می شوی نه به ارزش نو افزوده می شود.

نظر شما