شناسهٔ خبر: 72167 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

استاد حوزه علمیه قم:

منبر/ مسوولیت پذیری یکی از مهمترین درس های حادثه کربلا است

رفیعی/1 یکی از استادان حوزه و دانشگاه، گفت: مسوولیت پذیری یکی از مهمترین درس های حادثه کربلا است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'ناصر رفیعی' سه شنبه شب در مراسم عزاداری ماه محرم در شبستان امام حرم حضرت معصومه (س)،اظهار داشت: عرصه کربلا بیانگر مجموعه ای از مسوولیت پذیریها و بی توجهی و عدم پذیرش مسوولیت ها است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در جریان قیام عاشورا عده ای به محض شنیدن پیام امام حسین(ع) مبنی بر یاری رساندن او در میدان جنگ و شهادت به ندای او لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: در مقابل عده ای نیز بودند که با آوردن عذر و بهانه از شرکت در جنگ در رکاب مولا و مقتدای خویش سرباز زدند.

رفیعی همچنین با تاکید بر تامل جدی و دقیق به واقعه خونین کربلا ،افزود: بدون شک اهمیت و ضرورت پذیرش مسوولیت را به خوبی می توان در این حادثه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه پذیرش مسوولیت باید با انگیزه الهی همراه باشد، افزود: تکفیریهایی که با بستن کمربند انفجاری و مواد منفجره به خود باعث کشته شدن جمعی از مردم و شیعیان بی گناه می شوند، نیز به ظاهر به وظیفه و مسوولیت خود عمل می کنند ولی این انگیزه به هیچ وجه الهی و مطابق با دستورات اسلام نیست.

وی افزود: جامعه باید ضمن توجه به این درس و آموزه مهم از قیام امام حسین(ع) و یارانش حس مسوولیت پذیری را در خود ابتدا با شناخت مسوولیت ها و سپس با عمل کردن به آن تقویت کند.

 

نظر شما