شناسهٔ خبر: 72145 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در گفت‌وگو با علی شجاعی صائین تشریح شد

هیئت نظارت بر ضوابط نشر با کتاب‌های مسئله‌دار چه کرد؟

صائین/1 علی شجاعی صائین مدیر اداره کتاب از تصویب تعریف جدیدی برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت انتشار کتاب‌های عناصر ضد انقلاب در ایران در کمیته تخصصی هیئت نظارت بر ضوابط نشر خبر داد.

به گزارش نماینده علی شجاعی‌صائین مدیرکل اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ از طرح موضوع کتاب‌های مسئله‌دار در جلسات کمیته تخصصی هیئت نظارت بر ضوابط نشر که هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود‌، خبر داد و گفت:‌ این موضوع به زودی در جلسات هیئت نظارت نیز مطرح خواهد شد و درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌ در این جلسات ما بیشتر بر مفاهیم مندرج در قانون درباره بحث عناصر ضد انقلاب بحث کردیم و به تعریفی رسیدیم،‌ که اگر این تعریف به تصویب هیئت نظارت بر ضوابط نشر برسد، به نتیجه خوبی خواهیم رسید‌.

شجاعی صائین تصریح کرد:‌ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ترویج گروه‌های معاند و عناصر ضد انقلاب و تروریسم در حوزه نشر ممنوع است، استنباط ما این بود که منظور آن دسته از عناصر ضد انقلابی که در همکاری با گروه‌های تروریستی هستند‌، است. بر این مبنا درباره انتشار برخی کتاب‌های این افراد در معاونت فرهنگی تصمیم‌گیری شد. تعریفی که جدیدا‌ً در کمیته تخصصی ارائه کردیم و به تأیید کمیته تخصصی رسیده است،‌ اگر به تأیید هیئت نظارت برسد، می توانیم بهتر تصمیم‌گیری کنیم.

وی گفت:‌ ما دیدگاهمان را دراین جلسات مطرح کردیم،‌ دوستان نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند‌، این دیدگاه‌ها به متن تبدیل و مکتوب شد‌، و در جلسه اخیر کمیته تخصصی به تصویب رسید،‌ حال منتظر طرح آن در جلسه آتی هیئت نظارت بر ضوابط نشر هستیم.

 شجاعی‌صائین ادامه توضیحات بیشتر درباره تصمیم هیئت نظارت بر ضوابط نشر درباره چاپ کتاب‌های مسئله‌دار که طی ماه‌های اخیر واکنش‌های بسیاری را برانگیخته بود‌، به تصویب این طرح در هیئت نظارت منوط کرد.

وی هم‌چنین از تأخیر در اجرای طرح واسپاری ممیزی به ناشران خبر داد و گفت:‌ ترجیه دادیم که ابتدا واسپاری ممیزی به استان‌ها را دنبال کنم و مدتی بعد طرح دوم را کلید بزنیم.

 

نظر شما