شناسهٔ خبر: 72128 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جمیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

رئیس‌ جمهور فردی کارآمدتر را برای وزارت علوم معرفی کند

عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دولت برای معرفی وزیر علوم با مجلس هماهنگی بیشتری داشت شاهد معرفی وزیری توانمندتر بودیم، گفت: از رئیس‌ جمهور می‌خواهیم برای وزارت علوم فردی کارآمدتر و ارزشی‌تر معرفی کند.

به گزارش نماینده، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در مخالفت با انتخاب نیلی‌ احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: پیام عاشورا دفاع از ارزش‌های الهی و قوام‌بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر نگاه و عملی است که می‌تواند زمینه تضعیف نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما مجلسی می‌خواهیم که سالم و صالح و در کنار دولت باشد، همچنین ایشان فرمودند که دولتی می‌خواهیم که نقاط مثبت دولت‌های گذشته را داشته باشد، منهای سوابق منفی آن.

نماینده بوشهر تصریح کرد: اگر ما مجلسیان و دولتیان به اوامر رهبری نه در ظاهر بلکه در عمل، عمل کنیم با هماهنگی بیشتر می‌توانستیم امور را سامان دهیم و آرامش و آسایش مردم را به وجود آوریم.

جمیری با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر دولت و مجلس برای معرفی وزیر علوم گفت: چه ایرادی دارد دولت هنگامی که قرار است یک وزارتخانه‌ای سامان یابد با هماهنگی با نهادهای مربوطه از جمله مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به معرفی وزیر کند تا همه از عملکرد ما راضی شوند.

وی افزود: اگر هماهنگی‌ها اتفاق می‌افتاد ما شاهد معرفی یک وزیر کارآمد، توانمند، عالم و با سابقه درخشان در دفاع از ارزش‌های الهی در نظام جمهوری اسلامی بودیم و دیگر جای نگرانی برای کسی وجود نداشت.

نماینده مردم بوشهر ادامه داد: اگر هماهنگی‌های ما بین دولت و مجلس رقم می‌خورد موضوع استیضاح وزیر علوم سابق به بورسیه‌ها ارتباط داده نمی‌شد.

جمیری در ادامه خاطرنشان کرد:‌ چرا می‌خواهیم به اسم اعتدال اینگونه نشان دهیم که ما برای آرامش دانشگاه‌ها به این جناح و آن جناح توجه نداریم، این درست است که دانشگاه به هیچ جناحی ارتباط ندارد، اما دانشگاه میدان دفاع از ارزش‌های الهی و دفاع از مقام معظم رهبری است، دانشگاه جایی است که باید در آن نیروهای متدین تربیت شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چرا باید به اسم اعتدال میدان را برای نیروهای ارزشی ببندیم، گفت: ما باید میدان را برای نیروهایی که علم دفاع از ارزش‌های انقلابی را بلند کردند باز کنیم، ما نباید به اسم اعتدال متدینان و معتقدان به نظام را از میدان خارج کنیم.

جمیری در پایان گفت: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم وزیری کارآمدتر و ارزشی‌تر را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند.

منبع: فارس

نظر شما