شناسهٔ خبر: 72125 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عثمانی در موافقت با نیلی احمدآبادی:

وزیر پیشنهادی به طور روشن درباره فتنه اظهارنظر کند/گویی برنامه نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است

عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس گفت: از نیلی احمدآبادی می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آنها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند، موفق نشوند.

به گزارش نماینده، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در صحن علنی در جریان جلسه رأی اعتماد به محمود نیلی‌احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در موافقت با وی پس از تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اظهار داشتت: این جلسه، جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم است، اما گویی به جلسه محکومیت جریان فتنه تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه جریان فتنه محکوم است، افزود: اینکه صحبت هر وزیری که می‌شود ما بحث فتنه را پیش بکشیم بحثی انحرافی است، اگر آقای نیلی خود را از فتنه مبرا نمی‌دانست، قطعاً رئیس‌ جمهور ایشان را به مجلس معرفی نمی‌کرد.

عثمانی با درخواست از نیلی احمدآبادی برای اظهارنظر شفاف در قبال موضوع فتنه به منظور برطرف شدن سوءتفاهم‌ها خاطرنشان کرد:‌ وزیر علوم باید وزیری علمی، مستقل و غیرسیاسی باشد تا بتواند سکان مهمترین وزارتخانه دولت را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به سخنان اکبریان ـ مخالف وزیر پیشنهادی ـ که گفته بود نیلی برنامه‌ای برای وزارت علوم ندارد، خاطرنشان کرد: حدس می‌زنم برنامه آقای نیلی به دست برخی مخالفان نرسیده است، چراکه اتفاقاً ایشان دقیق‌ترین و اجرایی‌ترین برنامه را برای وزارت علوم دارد. نماینده بوکان در مورد دست دادن خانمی با آقایان در زیرمجموعه نیلی احمدآبادی که مورد استناد یکی از مخالفان قرار گرفته بود، گفت: این موضوع چه ربطی به ایشان دارد؟ مگر جاهای دیگر این طور نمی‌شود؟ در زیرمجموعه همه آدم‌ها تخلف صورت می‌گیرد، ولی اگر قرار باشد به خاطر هر تخلفی افراد را عزل کنیم که دیگر مسئولی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به مراسم دانشجویان جدید‌الورود بیان داشت: مگر مراسم جدیدالورودها همه جا مختلط نیست؟ مگر در ایران زندگی نمی‌کنیم؟ مراسم فارغ‌التحصیلی همه جا مختلط است. مگر کنسرت‌های موسیقی در کشور مختلط نیست؟

عثمانی با تأکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی را بزداییم وزیر پیشنهادی هیچ مشکلی ندارد گفت: البته با عینک سیاسی به هر وزیری که معرفی شود رأی اعتماد نمی‌دهیم.

وی از شرایط سخت دولت به واسطه انبوه مطالبات مردم، انبوه مشکلات، بدهی‌ها و کاهش درآمدهای دولت سخن گفت و تصریح کرد: این دولت چیزی را به ارث برده است که هر دولت دیگری به ارث می‌برد دوام نمی‌آورد.

نماینده بوکان ادامه داد:‌ اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم دیگر چه کسی باقی می‌ماند؟ آقای نیلی که همه عمرش را صرف علم و صنعت کرده است و 90 مقاله علمی و پژوهشی دارد؛ دیگر چه می‌خواهیم از وزیر علوم؟

وی با تقاضا از نیلی احمدآبادی برای پاک کردن وزارت علوم از نیروهای جناحی برای کمک به نظام در صورت اخذ رأی اعتماد از مجلس، تصریح کرد: برخی به نامه امضا شده از سوی ایشان به رهبری اشاره کردند؛ چرا متن آن نامه را نمی‌خوانند، در این نامه تقاضای جلوگیری از برخورد خشن با دانشگاهیان شده است، مگر برخورد خشن نشد؟ مگر حمله شبانه نشد؟ مگر لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی به دانشگاه صورت نگرفت؟ آیا اینها فتنه است؟ عثمانی با تأکید بر اینکه وزیر پیشنهادی علوم نه به فتنه ربط داشته و نه ربط پیدا خواهد کرد، گفت: من از ایشان می‌خواهم به طور واضح موضع خود را نسبت به فتنه روشن کند تا آنها که کمر همت برای زمین زدن دولت بسته‌اند موفق نشوند زیرا موافقان و مخالفان بر این نکته اتفاق نظر دارند.

منبع: فارس

نظر شما