شناسهٔ خبر: 72123 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اکبریان: وزارت علوم نباید دنبال اهداف و گروه خاصی باشد

اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تأکید کرد که وزارت علوم یک وزارتخانه اساسی و زیربنایی است و نباید به دنبال اهداف و گروه خاصی باشد.

به گزارش نماینده به نقل از (ایسنا)، عزیز اکبریان گفت: شناخت سیاسی با جولانگاه اهداف سیاسی وزارت علوم که آن را دنبال می‌کند فرق می‌کند.

اکبریان در ابتدای سخنان خود فرا رسیدن عاشورا را تسلیت گفت و تصریح کرد: اگر احساس مسئولیت نمی‌کردم در این سنگر نمی‌آمدم اما وظایفی در رابطه با انقلاب و نظام داریم که باید انجام دهیم.

او خطاب به روحانی گفت: راجع به فرمایشات آقای آشنا مشاور شما تذکری دارم. به ایشان بفرمایید دایه مهربان‌تر از مادر برای نمایندگان نباشند و به نمایندگان توصیه نکنند چه کارهایی کنند. نمایندگان نه دولتی هستند و نه خواهند بود. آنها سرباز ولایت و مردم هستند.

اکبریان عنوان کرد: اساتید بزرگی در وزرات علوم تربیت شده‌اند اما علیرغم شعارهای در دولت یازدهم، به جای تو۹ه به مأموریت اصلی این وزارتخانه به دنبال گروه‌هایی خاص است. مگر مقام معظم رهبری توصیه نکردند دانشگاه‌ها را جولانگاه احزاب سیاسی نکنید چرا به این مسأله توجه نمی‌کنند. چرا عده‌ای به دنبال هستند که دانشگاه به جولانگاه جریان‌ها و احزاب سیاسی تبدیل شود. فعالیت سیاسی با جولانگاه اهداف سیاسی که وزارت علوم به دنبال آن است فرق می‌کند.

 

نماینده مردم کرج ادامه داد: ما به آقای فرجی دانا رأی دادیم ولی استیضاح ایشان را هم امضا کردیم. ما با کسی تعارف نداریم. احساس کردیم در آن شرایط ایشان می‌تواند از برخی مسائل جلوگیری کند ولی این کار را نکرد. کدام کسی به دنبال بورسیه‌ها بوده که انقدر راجع به مجلس تبلیغ می‌شود. کسانی که بورسیه خلاف دارند قوه قضائیه پدرشان را دربیاورد.

اکبریان گفت: ما این کار را به دنبال یک تکلیف انجام دادیم و الان هم به دنبال یک تکلیف اینجا هستیم. بسیار متأسفم که در وزارت علوم و بعضی سازمان‌ها صحبت از اطاعت از فرمایشات رهبری می‌شود ولی وقتی به فتنه می‌رسیم سکوت می‌کنیم. آقای نیلی چرا از فتنه تبری نمی‌جویید؟ مگر یکی از تذکرات رهبری به دولت درمورد فتنه نبود؟ آقایان تا به فتنه می‌رسند سکوت می‌کنند. ما هم پیرو رهبری هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای نیلی چهار ماه است که سرپرست دانشگاه تهران است. در طول تاریخ صدساله برای اولین بار است که دانشگاه تهران ۹ ماه است که با سرپرست اداره می‌شود. چرا افراد لایق، ‌ شایسته و انقلابی انتخاب نمیکنید که از شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی بگیرد؟ شخصی را در دانشگاه تهران انتخاب می‌کنیم که روزنامه‌های اصلاحات می‌نویسند رهبر رفت امید آمد. منظور از رهبر آقای دکتر فرهاد رهبر و امید آقای دکتر امید است. آیا شما به سادگی از کنار این می‌گذرید؟ ما نمی‌گذریم.

اکبریان خطاب به نیلی گفت: آقای نیلی در سوابقتان خود را پاسدار معرفی کرده‌اید. اگر در کنار تو یک بسیجی که به شهادت رسیده بود امروز از خیلی از مسائل انقلاب و کارهایی که بعضی‌ها سر انقلاب می‌آورند تبری می‌جستید. ویژگی‌های پاسداران صداقت و ولایت‌پذیری‌شان است. اگر ولایت پذیرید صادقانه‌ بگویید من از فتنه تبری می‌جویم. سردمدار کسانی که به رهبری نامه نوشتند و بر علیه بسیج بود شما بودید. اگر قدر و منزلت بسیج را می‌دانستید بر علیه بسیج و مقدسات در جریان اوج فتنه نامه نمی‌نوشتید. در ابتدای دولت نیز نامه‌ای به آقای رئیس جمهور نوشتید. تمام مطالبی که شما نوشته‌اید بویی از مسائل اسلامی در آن دیده نمی‌شود. نامه‌ای در حمایت از میلی منفرد می‌نویسید. شما بیش از ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی را به عنوان سرپرست از مسئولیت‌های مختلف عزل کردید.

نماینده مردم کرج افزود: آقای د. س که در فتنه در دو جریان ۱۸ تیر و در فتنه ۸۸ زندانی شده بود و محکومیت دارد دستور بازگشت به کار دادید. بعد می‌گویید اینها حر هستند. حر توبه کرد اینها توبه نکردند. اگر آقایان توبه کنند نظام می‌بخشد و رهبری نیز می‌بخشد. کسی که هنوز توبه نکرده و هنوز به دنبال فرصت می‌گردد تا به انقلاب ضربه بزند ما بنشینیم و تماشاچی باشیم؟

این نماینده مجلس درباره حوادثی که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و در زمان عزای عمومی ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی اتفاق افتاده بود نیز مطالبی مطرح کرد: ‌آقای روحانی در زمانی که عزای عمومی اعلام شده بود انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کشاورزی کرج مراسمی را برگزار کرد و در این مراسم جشنی را انجام داد و به مقدسات کشور توهین کرد. آیا دانشجویان جدیدالورود جرأت وجود عکس نخست‌وزیر امام (ره) با عنوان آزادی فتنه‌گران از زندان دارند؟ اینها همه ساخته و پرداخته هستند. همایش پردیس کشاورزی به عنوان حمایت از فتنه‌گران بود. شما به رئیس پردیس کشاورزی هم اجبار کردید. چند سال بود که این مراسم می‌خواست برگزار شود اما اجازه نمی‌دادند. آیا برداشتن حجاب از سر دختران برنامه شماست؟ بعد هم شما اعلام می‌کنید من خبر ندارم. شما که از اینجا تا کرج را نمی‌توانید اداره کنید کشور را چطور اداره می‌کنید؟

نظر شما