شناسهٔ خبر: 72122 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نکو در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم:

حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم بپا خواهد کرد

ابراهیم نکو/1 نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد و گفت: حضور نیلی در وزارت علوم انقلابی در حوزه علم و دانشگاه بپا خواهد کرد.

به گزارش نماینده، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در موافقت با محمود نیلی احمد‌آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری همه نمایندگان را به رعایت آئین‌نامه داخلی مجلس دعوت کرد و اظهار داشت: دوستان و همکاران همگی ما قسم یاد کرده‌ایم و باید به این قسم عمل کنیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از نظام، کشور و ملت دفاع کرده تا حقوق آنها تضییع نشود، ابراز تاسف کرد و افزود: ما برخی مواقع اظهار‌نظر‌هایی که از سوی افراد مطرح می‌شود را محکوم می‌کنیم اما خود ما بعد از زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها خواب راحت را از نمایندگان می‌گیریم.

نماینده رباط‌کریم اضافه کرد: از زمانی که نام این وزیر پیشنهادی محترم مطرح شد، خبرگزاری‌ها در خبر‌هایی یک تفکر و اظهار‌نظر را به کل کمیسیون تعمیم دادند، البته در یک جا دروغ آشکار می‌شود، اما این اقدام به صلاح نیست.

نکو با بیان اینکه تعمیم نظر یک نفر به کل کمیسیون غلط است تصریح کرد: تا آنجا که من می‌دانم کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی موافق است.

وی عمل به وظیفه نمایندگی را تعهدی دانست که ملت به وکلای خود سپرده‌اند و در همین زمینه گفت: نمایندگان باید هوشیار باشند، زیرا قطعا اظهار‌نظر یک فرد ملاک نظر همگان نیست.

نماینده رباط‌کریم در مجلس با تمجید از برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم خواستار رأی مثبت همکاران خود به محمود نیلی احمد‌آبادی شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت نهایت تعامل با مجلس شورای اسلامی را مدنظر دارد، تصریح کرد: برخی قضاوت می‌کنند که در آینده چنین خواهد شد، حال من می‌پرسم آیا چنین رویکردی صحیح است؟

وی ادامه داد: ما ابزارهایی برای نظارت داریم و اگر کسی روزی از خط قرمز‌ها عبور کرد مقابلش می‌ایستیم اما در حالت کلی باید برنامه‌ها و سوابق افراد را بررسی کنیم.

نماینده رباط‌کریم با بیان اینکه رئیس‌ جمهور امروز یکی از نام‌آور‌ترین روسای جمهور دنیا شده است، تصریح کرد: امروز فضای تعامل فراهم است و من در همین زمینه از نمایندگان می‌خواهم در لبیک به خواست مردم، دانشگاهیان و دانشجویان به وزیر پیشنهادی علوم رای مثبت دهند.

نکو رأی مثبت به وزیر پیشنهادی علوم را محقق‌کننده خواست مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری دانست و اضافه کرد: حضور آقای نیلی انقلابی در حوزه دانشگاهی بپا خواهد کرد و امیدواریم این موضوع محقق شود.

 

منبع: فارس

 

نظر شما