شناسهٔ خبر: 72068 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ولایتی:

رفتار برخی از کشورها در مذاکرات هسته‌ای کاملا دوگانه بود / مذاکرات باید در چهارچوب مناسب به پیش رود

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفتار برخی از کشورها در مذاکرات هسته‌ای کاملا دوگانه بوده است و در صدد وارد آوردن فشار به ایران هستند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با وانگ چون نماینده چین در مذاکرات ۱+۵ عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفتگو کرد. وانگ چون نماینده چین در مذاکرات ۱+۵ و دبیر خلع سلاح چین در این دیدار درباره مذاکرات هسته ای و روابط دوجانبه مطالبی را ارائه کرد.

ولایتی ضمن خوشامدگویی به وانگ چون اظهار داشت: من برای نخستین بار یک سال پس از تصدی مقام وزارت امور خارجه درسال ۱۹۸۱ با وزیر خارجه وقت چین ملاقات کردم  وطی سفر به چین متقابلا دیداری با وی داشتم و از آن زمان روابط دو کشور بسیار گسترده شده است.

وی ادامه داد: روابط دو کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و به تعبیر مقام معظم رهبری دو کشور باید روابط استراتژیک داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه مذاکرات هسته‌ای افزود: رفتار برخی از کشورها کاملا دوگانه بوده است و درصدد وارد آوردن فشار به ایران هستند و تناقض در رفتارهای آنها در مورد کشورهای مختلف مشهود است که به نظر می‌رسد باید تلاش کرد مذاکرات در چهارچوب مناسب به پیش برود.  

ولایتی تأکید کرد: ایران و چین پروژه‌های مشترک زیادی دارند که می‌تواند در آینده از رشد روزافزونی برخوردار شود و طی سال گذشته ملاقات مختلفی بین روئسای جمهوری دو کشور و مقامات عالی رتبه صورت گرفته که بسیار مثبت بود و می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور محسوب شود.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد در ارتباطات ایران و چین هیچ محدودیت و سقفی برای این روابط قائل نیستم.

نظر شما