شناسهٔ خبر: 72032 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تکریم و تودیع مدیران اداره مجامع و تشکل‌های وزارت ارشاد

وصفی نه تهران را پاریس می‌دید، نه نگاه روزمره بومی به فرهنگ داشت

صالحی/1 معاون فرهنگی ارشاد در مراسم تکریم وصفی مدیرکل پیشین اداره مجامع و تشکل‌های ارشاد گفت:‌ او ترکیبی از شناخت داخلی و بین‌المللی داشت که موجب شد نه آرمانگرایانه تهران را پاریس یا لندن ببیند و نه نگاه روزمره بومی به فرهنگ داشته باشد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم تکریم محمدرضا وصفی، مدیر کل پیشین اداره مجامع و تشکل‌های وزارت ارشاد و تودیع علی فریدونی مدیرکل جدید این اداره صبح امروز با حضور نمایندگان ادیان توحیدی در مجلس شورای اسلامی، مدیران تشکل‌های نشر و ناشران و فعالان حوزه فرهنگ بین‌المللی برگزار شد.

سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزارت ارشاد در این نشست در سخنانی با بیان این مطلب که این جلسه، جلسه خوبی بود، گفت: هم ذکر خوبی از یک شخصیت فرهنگی انجام شد و هم دوستان با نکاتی توصیف کردند آنچه را که یک مدیر فرهنگی باید باشد.

وی افزود: آشنایی دورادوری پیش از ورود به وزارت ارشاد با وصفی داشتم اما طی یک سال گذشته روابطمان نزدیکتر شد و من نیز جمع بندی همین نکاتی را که دوستان گفتند از شخصیت ایشان داشتم. تجربه‌های طولانی وصفی در بیش از یک دهه در فضای ارشاد موجب شد تا او بتواند در فرصت‌های خاص گره‌گشایی کرده و به ما مشاوره دهد. برای بنده گفته‌ها نکته‌ها و مشورتهای او حکایت‌گر وجود کوله باری از تجربه بیش از یک دهه بود و است. بالاخره یکی از ضرورت‌های حوزه فرهنگ مدیریت‌های پایدارتر است تا بتوان با تجربه‌های متمادی حرکت فرهنگ به جلو را سریعتر کرد.

صالحی تصریح کرد: انقطاع‌های مدیریت فرهنگ به ثبات تجربه‌های متعدد منجر نمی‌شود، اما حضور یک دهه‌ای وصفی این مجال را به او داده بود که با کوله باری از تجربه‌های پیوسته به کمک ما بیاید.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر وصفی این بود که ترکیبی از شناخت داخلی و بین‌الملل را در خود داشت، متأسفانه در برخی مدیران تنها یکی از این دو شناخت وجود دارد. اما این نگاه ترکیبی به اوکمک می‌کرد که نه آرمانگرایانه، تهران را پاریس و یا لندن ببیند و نه نگاه صرفا روزمره بومی داشته باشد. ترکیب این دو نگاه در معدودی از اشخاص و مدیران فرهنگی وجود دارد که بتوانند تلفیقی بین نگاه بیرونی و واقعیت‌های بومی داشته باشند.

معاون فرهنگی ارشاد با اشاره به ویژگی سوم محمدرضا وصفی، از نگاه وی در حوزه دولت ـ مردم یاد کرد و گفت: ما نیازمند نگاه واقع گرایانه‌ای به دولت مردم در حوزه سیاست و فرهنگ هستیم. وصفی از معدود افرادی بود که نگاه مقتدرانه‌ای را در این مراودات دولت ـ مردم در حوزه فرهنگ داشت.

خصلت‌های شخصی وجودی و انسانی از دیگر ویژگی‌هایی بود که صالحی با اشاره به شخصیت محمدرضا وصفی از آنها نام برد و گفت: بخش زیادی از این جلسه برای خود من درس آموز است و نشان می‌دهد که چطور می‌توان با ذکر خوبی‌ها به گسترش خوبی‌ها کمک کرد. ما نیاز به تحمل ،مدارا، انسانیت، انصاف، عدالت، احترام مقابل به انسان در هر گرایش دینی فکری و سلیقه‌ای هستیم.

وی افزود: اگرچه فاصله گرفتن از ا. برای من تلخ است، اما باید خودخواهی را کنار بگذاریم. موقعیت‌های مختلفی در طول یک سال گذشته برای آینده شغلی ا. مطرح شد تا اینکه شخص وی مورد آخر را انتخاب کرد. من نیز به تشخیص او احترام گذاشتم. ارتباطات و رفاقت‌هایی که در این مدت بین ما و او پدید آمده ما را مطمئن می‌کند که وصفی در ادامه نیز جزوی از معاونت فرهنگی است، ولو ما با او فاصله جغرافیایی داشته باشیم.

معاون فرهنگی ارشاد با اشاره به علی فریدونی، مدیرکل جدید اداره مجامع و تشکل‌های ارشاد نیز اظهار داشت: فریدونی نیز شخصیت ارزشمندی است، دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و در حوزه اسلامی و دینی از مطالعات قابل اعتنایی برخوردار است. شخصیت رفتاری و اخلاقی او این امید را در دل ما زنده می‌کند که خشت‌هایی را که سلف او برجای نهاده توسط وی تداوم پیدا کند.

 

نظر شما