شناسهٔ خبر: 71934 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ایام محرم در گالری عقیلی انجام می‌شود

برپایی نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای از وقایع عاشورا

پرده‌هایی از بزرگان هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای پیرامون واقعه عاشورا و قیام مختار در گالری عقیلی به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با دهه اول محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، گالری عقیلی نمایشگاهی از آثار نقاشی قهوه‌خانه‌ای را به نمایش درخواهد آورد که نمایشی از واقعه عاشورا است.

در این نمایشگاه ۶ پرده از پرده درویشی‌های معروف قدیمی به نمایش درمی‌آید که همگی راوی وقایع کربلای حسینی است.

این پرده‌ها همگی بالای ۳ متر طول و یک متر عرض دارند که ۶ تابلوی بزرگ تمام دیوارهای گالری عقیلی را به تمامی می‌پوشاند. این تابلوها از اساتیدی چون زنده‌یادان فتح‌الله قوللر آغاسی، عباس بلوکی‌فر، حسین همدانی، محمد فراهانی و علی‌اکبر لرنی است.

یکی از این آثار منحصر به فرد مشابه اثری است که بلوکی‌فر برای موزه هنرهای معاصر تهران کشیده و یکی دیگر از آنها اثری است که دو امضا دارد که نشان دهنده هنر ناب هنرمندان این حوزه است.

در کنار این  آثار دو تابلوی بی‌نظیر از زنده‌یاد عباس بلوکی‌فر و نیز جواد عقیلی به نمایش درخواهد آمد که نشان دهنده پرده‌ای از قیام مختار ثقفی و مجازات لشکریان یزید است. این دو تابلو به خاطر تشابه در موضوع و تفاوت در رنگ‌آمیزی از برجسته‌ترین آثار قهوه‌خانه‌ای به شمار می‌روند.

این نمایشگاه در گالری عقیلی به آدرس شهرک قدس، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ از روز جمعه نهم آبان ماه افتتاح ساعت ۱۶ الی ۲۰ و ۳۰ دقیقه  افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا ۲۹ آبان ماه در گالری عقیلی روی دیوار خواهد بود.

 

 

نظر شما