شناسهٔ خبر: 71925 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نادران: نیلی گزینه اصلی وزارت علوم نیست/منتظر گزینه اصلی هستیم

الیاس نادران نماینده مردم تهران می‌‌گوید نیلی احمدآبادی گزینه اصلی دولت برای تصدی وزارت علوم نیست و نمایندگان مجلس منتظر هستند تا دولت گزینه اصلی خود را رو کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، به نقل از سایت خبرگزاری دانشجو، نماینده مردم تهران می‌‌گوید نیلی احمدآبادی گزینه اصلی دولت برای تصدی وزارت علوم نیست و نمایندگان مجلس منتظر هستند تا دولت گزینه اصلی خود را رو کند.

لیاس نادران اقتصاد دان مجلس در گفتگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به واکنش های منفی نمایندگان در جلسه امروز مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی دولت برای "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات" گفت: دولت نیز نظر مساعدی نسبت به گزینه پیشنهادی خود ندارد و اعتقاد ما این است که وی گزینه اصلی دولت نیست. آتش تهیه ای که از قبل، دولت علیه مجلس درست کرده بود این را نشان می دهد.

وی در بیان دلایل مخالفت خود درخصوص وزیر پیشنهادی دولت گفت: کسی که قرار است عهده دار اداره یک وزارتخانه بشود باید حداقل های صلاحیت اداره آن وزارتخانه را داشته باشد و تجربه مدیریتی اش این را نشان بدهد. آن هم در مواجهه با جریانات تندروی که طی یکسال و نیم گذشته هرکاری که خواسته اند در مملکت انجام داده اند.

نادران عدم صلاحیت سیاسی گزینه پیشنهادی دولت را در سطوح بعدی قلمداد کرد و تصریح کرد: موضوع اصلی، صلاحیت های اجرایی و مدیریتی است که وی فاقد آن هاست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم رأی به نیلی احمدآبادی باعث اختلاف بین دولت و مجلس نمی شود گفت: چگونه رئیس جمهور یک هفته قبل و در جمع نخبگان علیه مجلس حرف می زند و باعث اختلاف نمی شود.

وی با بیان اینکه "در کشور قحط الرجال نیست" تصریح کرد: ما منتظر گزینه اصلی دولت هستیم.

نظر شما