شناسهٔ خبر: 71914 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعلام حمایت ایران از طرح انتقال آب از گرجستان

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران ـ گرجستان در دیدار با گوباز سانیکیدزه همتای گرجستانی خود گفت: ارتقای مناسبات پارلمانی و دولتی فی مابین ایران و گرجستان نویدبخش فصل نوینی در همکاری‌های دو کشور است.

به گزارش نماینده به نقل از   فارس، موید حسینی صدر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان در دیدار با گوباز سانیکیدزه همتای گرجستانی خود  با ابراز خشنودی از پیشرفت‌های حاصله اخیر در توسعه روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان اظهار داشت: ارتقای مناسبات پارلمانی و دولتی فی مابین ایران و گرجستان نویدبخش فصل نوینی در همکاری‌های دو کشور است.

وی با اشاره به لزوم رایزنی‌های مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور افزود: با توجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی میان ایران و گرجستان و زمینه‌های بالفعل و بالقوه موجود برای توسعه روابط دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی باید با رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر میان مقامات از این ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کرد.

حسینی صدر در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح دستاوردهای اقتصادی و فنی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از طرح‌های معطوف به گسترش و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و گرجستان به ویژه در عرصه سرمایه‌گذاری‌های درازمدت و کلان ایران در گرجستان در زمینه‌هایی شامل احداث خط لوله گاز، ساخت نیروگاه‌های برق ـ آبی روی رودخانه‌های گرجستان و خرید برق آن و طرح انتقال آب از گرجستان به ایران حمایت می‌کند.

گوباز سانیکیدزه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان به تفلیس گفت: سفر هیأت پارلمانی ایران به گرجستان نقش موثری در تسریع روند رو به گسترش همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف مورد علاقه دو کشور خواهد داشت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران تصریح کرد: دولت و مجلس گرجستان با حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود به دنبال توسعه روابط همه جانبه خود با کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احترام متقابل است.

سانیکیدزه در پایان با اشاره به بحران‌های خاورمیانه و تحولات قفقاز گفت: ما معتقدیم که گرجستان و ایران ظرفیت فراوانی برای ایفای نقش موثر در فرایند تثبیت امنیت و صلح پایدار منطقه‌ای دارند که باید با گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور این ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و از آنها بهره برد.

 

انتهای پیام/

نظر شما