شناسهٔ خبر: 71887 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

در گفت و گو با امیر سماواتی:

من حاضرم تمام هزینه‌های تولید فیلم‌هایم را رسانه‌ای کنم

سماواتی/1 تهیه کننده "پنج ستاره" گفت: تهیه کننده و وزارتخانه‌ها باید بودجه‌های اختصاص یافته برای تولیدات خود را شفاف سازی کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش نماینده امیر سماواتی تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: ساخت فیلم فاخر تنها به پولدار شدن عده‌ای کمک می‌کند. فیلم فاخر معنایی ندارد، مورد توجه بودن یک فیلم پس از اکران و دیده شدن آن مشخص می‌کند که چه فیلمی فاخر است در واقع به فیلم‌های کنونی که با نام فاخر ساخته می‌شود، باید گفت؛ فیلم‌هایی با بودجه فاخر.
 
سماواتی عنوان کرد: فیلم "ساکن طبقه وسط" توسط بخش خصوصی تولید شده و مردم پس از پایان فیلم آن را به شدت تشویق می‌کنند؛ در واقع  مسئله‌ دارای اهمیت این است که فیلم پس از تولید فاخر خواهد شد نه قبل از تولید.
 
وی افزود: برای کلاه گذاشتن بر سر دولت می‌توان از این عناوین برای فیلم‌سازی استفاده کرد. اینگونه فیلمسازان با بودجه‌های زیاد و دستمزدهای غیرطبیعی فیلم می‌سازند و دلیل این اتفاق آشنایی و دوستی با دولت است. البته باید عرض کنم که شخصی مثل مجید مجیدی یک استثناء است و فیلمسازی او برای سینمای ما لازم است. 

وی در ادامه بیان کرد: جالب این جا است که وقتی برای یک فیلم هزینه می‌شود، تمام جوایز را برای اینکه ثابت شود فیلم فاخر بوده، به آن اختصاص می‌دهند. اعتقاد من این است که در مورد بودجه‌ها و هزینه‌های فیلم‌های فاخر باید شفاف‌سازی شود.
 
سماواتی بیان کرد: تهیه کنندگان و یا وزارتخانه‌ها، بودجه‌های اختصاص یافته را شفاف‌سازی کنند و در اختیار مردم بگذارند و واژه فاخر را حذف کنند، در این صورت تکلیف با مدیر تولید روشن خواهد شد، من حاضرم تمام هزینه‌ها و بودجه‌ها را شفاف سازی کنم. اگر این کار انجام شود شرایط مثل فوتبال کشورمان می‌شود.  
 
وی در پایان گفت: فیلم "ساکن طبقه وسط"، حدیث نفس شهاب حسینی بوده است و فیلمی متفاوت محسوب می‌شود، کدام یک از فیلم‌های فاخر را شاهد بوده‌اید که پایان فیلم با تشویق تماشاچیان همراه شده باشد. 

نظر شما